• leffeboy

Min dotter ligger inte i sin säng o sover

jag har en dotter som är 5 år.
    när jag söver henne på kvällen så gör jag det i soffan sedan lägger jag henne i hennes säng.
    framåt natten när jag ligger o sover så kommer hon till mitt rum o lägger sig i min säng.
    Där hon sparkar mycket på mig när hon sover känner att jag inte får sova rickigt under natten
    Har frågat varför hon inte vill sova i sin säng hon säger bla att hon gillar min säng samt att hon inte vill ligga i sin säng,
    Har burit tillbaka henne i sin säng flera gånger  men senare så kommer hon igen till mig.
    har nån ide vad man ska göra??

• Svar på tråden Min dotter ligger inte i sin säng o sover
  • Pescetarian

Skaffa en större säng?

• Drottningen70

Sluta söva henne i soffan såklart. Hon förknippar ju inte alls sin säng med insomning och trygghet. Du ska slva henne och ha mysstund med henne i hennes säng.

• leffeboy

jo jag har även provat med att hon får somna i hennes säng med även där är det samma sak

• Pescetarian

Skaffa en större säng,

• leffeboy
    sandlilja skrev 2015-03-22 10:38:49 följande:

Ställ hennes säng i ditt rum så får hon tryggheten och du sover gott.

får inte plats med en  med en säng till i mitt sovrum
  • Natulcien

Låt henne somna i den egna sängen, sen kanske du kan sova på en madrass i hennes rum tills vidare, eller flytta i hennes säng i ditt rum.

• elvira78

har samma problem. Min dotter vill absolut bara sova på min arm hela nätterna. Har fått vänja mig helt enkelt..

Svar på tråden Min dotter ligger inte i sin säng o sover