• kluckis

Dagis fast jag går hemma?

Mannen jobbar 7-16 varje dag = 100%
    Och jag jobbar kvällar,nätter,helger och enstaka dagar fast tjänst på totalt 80%
    Men som mitt schema ser ut nu går dottern på dagis i snitt 13 tim/veckan och ibland går de 6 dagar mellan gångerna hon är där :/ Hon kommer gå 2 eller 3 dagar/vecka och då inte full dagar.
    Får hon gå mer timmar fast jag har lediga dagar? Känns bäst för henne att de blir regelbundet!
    Hon kommer gå mindre nu än när jag var arbetslös :S

• Svar på tråden Dagis fast jag går hemma?
  • Penida

Bäst är nog du hör efter med er förskola, reglerna kan skilja sig åt beroende på kommun och förskola.
    Är hon över 3 år har hon rätt till 15 timmar per vecka oavsett vad du gör, så kallad allmän förskola.

Avskyr CIO-metoder
  • kluckis

Hon är snart 2 och har gått på dagis sen Augusti 2014.
    I vår kommun får barn över 1år gå 15tim/vecka även om föräldrarna går hemma

• Penida
    kluckis skrev 2015-03-22 13:11:24 följande:

Hon är snart 2 och har gått på dagis sen Augusti 2014.
    I vår kommun får barn över 1år gå 15tim/vecka även om föräldrarna går hemma

Okej, här ska barnet vara hemma om föräldrarna är lediga enligt reglerna. Sedan vet jag att de var flexibla vid skiftarbete eller oregelbundna arbetstider  för kontinuitet även här. Andra regler gäller vid arbetslöshet och föräldraledighet, då får barnet oavsett ålder gå 15 timmar.
    Hur mycket önskar du att hon ska gå per vecka då? Du känner inte att 15 timmar räcker?

Avskyr CIO-metoder
  • Lena

Har du räknat med att hon får vara på dagis när du sover efter nattpassen?

Får de gå 15h per vecka så kan det vara bra hon går minst 15h för att få kontinuitet.

• Lindsey Egot the only one

Min son har rullandes två veckors schema och går torsdag och fredag 9-15 ena veckan och onsdag, torsdag och fredag 9-15 andra veckan. Funkar kanon

• Natulcien

Det kan bara din förskola svara på. Fråga dem. Men 15 timmar räcker ju gott och väl för kontinuitet. Vår son gick 15 timmar från det att han började förskola vid 2 års ålder och tills han var ca 3,5 år.
    13 räcker säkert också. Men det beror ju lite på hur de fördelas. Bättre fler korta dagar än 2 långa t.ex..

Svar på tråden Dagis fast jag går hemma?