• Pescetarian

Elton eller Morris

Vilket namn är finast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Elton eller Morris
  • annieh897

Jag tror att min röst hamnade på att båda är wt men det var meningen att rösta på Elton är finast... Jädra mobil.

• LarcEnCiel
    satamaria skrev 2015-03-22 23:23:09 följande:

Morris, det heter min katt! ????

dd?22
    Och min katt heter Elton! :D
  • aleakim

Röstade på Elton men tycker egentligen att båda är hundnamn, har bekanta vars hundar heter just så och det fastnar liksom.

Wt tycker jag dock inte att något av de är.

W och liten i magen :)
  • MadHatter

Visst finns det en del katter som heter Morris, men det vanligaste (ett av i alla fall) hundnamnet är ju Molly ochbdeter väl en hel del barn också. Alice som är vanligt bland barn känner jag också flera hundar som heter.

Jag föredrar Elton ändå.

• BCH52

Inga namn jag skulle valt i första hand, men båda är lätta att uttala och stava till.

Testa vilket namn som fungerar bäst med det efternamn han kommer att ha. Säg förnamn och efternamn högt, det låter ofta annorlunda när man hör det än när man läser det. Gör också "ministertestet" som en tidigare tråd tipsat om.

"Vår finansminister Morris Mattsson, har idag....." . "Vår finansminister Elton Eriksson". Båda låter helt ok tycker jag. Fast spontant känns Morris mer rätt i det sammanhanget. Kör på det som fungerar bäst med efternamnet!

• Pescetarian
    BCH52 skrev 2015-03-23 07:03:11 följande:

Inga namn jag skulle valt i första hand, men båda är lätta att uttala och stava till.

Testa vilket namn som fungerar bäst med det efternamn han kommer att ha. Säg förnamn och efternamn högt, det låter ofta annorlunda när man hör det än när man läser det. Gör också "ministertestet" som en tidigare tråd tipsat om.

"Vår finansminister Morris Mattsson, har idag....." . "Vår finansminister Elton Eriksson". Båda låter helt ok tycker jag. Fast spontant känns Morris mer rätt i det sammanhanget. Kör på det som fungerar bäst med efternamnet!

RÖNNGREN är efternamnet.

Pappan heter, HÖR OCH HÄPNA; ett "Y-NAMN", nämligen Tommy! :O

Haha!
  • Pescetarian

Nu lär ju inga fler rösta på att namnen är "wt".

• BCH52
    Pescetarian skrev 2015-03-23 07:37:49 följande:

RÖNNGREN är efternamnet.

Pappan heter, HÖR OCH HÄPNA; ett "Y-NAMN", nämligen Tommy! :O

Haha!

Mina båda bröder har y-namn, konstigt nog har båda lyckats alldeles utmärkt i livet.

... Med Rönngren som efternamn skulle jag valt Elton. Det känns lite tungvrickande när förnamnet slutar på s och efternamnet börjar på r.
  • DenNamnbitne
    Elton är ganska fint och det fick min röst! Ganska käckt och följer ett traditionellt engelskt namnmönster. Kanske lite väl trendigt just nu, men i princip inget fel. Morris tycker jag man bör stava Maurice - det ser lite tjusigare ut Solig
  • sextiotalist

Har katter och hundar i min närhet som heter Morris och Elton, så för mig är det namn man ger djur

• fluu

Gillar iofs inte uttrycket WT, men jag tycker inte att det stämmer in direkt på något av namnen. Gillar inte något av namnen personligen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Och om jag måste välja vilket som är finast så röstar jag på Morris, det är det lite bett i iaf.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ztarduzt
    Pescetarian skrev 2015-03-23 07:51:48 följande:

Nu lär ju inga fler rösta på att namnen är "wt".

Ledsen att göra dig besviken :)
  • Natulcien

White trash är ett oerhört töntigt invektiv. Jag skulle själv aldrig komma på idén att använda uttrycket.
    Uttrycket säger mer om den som använder det, än den som råkar ut för det s.a.s.

För övrigt tycker jag att båda namnen passar bäst på husdjur. När det gäller Morris tänker jag dock mest på bilar...

• fjanten

Tryckte på att båda är wt, men anser dock att uttrycket inte riktigt stämmer in på min åsikt som är att jag tycker båda namnen är fula.

Svar på tråden Elton eller Morris