Elton eller Morris
Vilket namn är finast?
Vilket namn är finast?
Jag tror att min röst hamnade på att båda är wt men det var meningen att rösta på Elton är finast... Jädra mobil.
Morris, det heter min katt! ????
Morris, det heter min katt! ????
Elton är minst fult.
Röstade på Elton men tycker egentligen att båda är hundnamn, har bekanta vars hundar heter just så och det fastnar liksom.
Wt tycker jag dock inte att något av de är.
Visst finns det en del katter som heter Morris, men det vanligaste (ett av i alla fall) hundnamnet är ju Molly ochbdeter väl en hel del barn också. Alice som är vanligt bland barn känner jag också flera hundar som heter.
Jag föredrar Elton ändå.
Inga namn jag skulle valt i första hand, men båda är lätta att uttala och stava till.
Testa vilket namn som fungerar bäst med det efternamn han kommer att ha. Säg förnamn och efternamn högt, det låter ofta annorlunda när man hör det än när man läser det. Gör också "ministertestet" som en tidigare tråd tipsat om.
"Vår finansminister Morris Mattsson, har idag....." . "Vår finansminister Elton Eriksson". Båda låter helt ok tycker jag. Fast spontant känns Morris mer rätt i det sammanhanget. Kör på det som fungerar bäst med efternamnet!
Jag ville bara se vad alla rabiata namnrasister på FL ansåg om kungafamiljens vänners val av namn för sina barn.
www.expressen.se/nyheter/lillsessornas-unika-familjebild-vid-dop/
Inga namn jag skulle valt i första hand, men båda är lätta att uttala och stava till.
Testa vilket namn som fungerar bäst med det efternamn han kommer att ha. Säg förnamn och efternamn högt, det låter ofta annorlunda när man hör det än när man läser det. Gör också "ministertestet" som en tidigare tråd tipsat om.
"Vår finansminister Morris Mattsson, har idag....." . "Vår finansminister Elton Eriksson". Båda låter helt ok tycker jag. Fast spontant känns Morris mer rätt i det sammanhanget. Kör på det som fungerar bäst med efternamnet!
Nu lär ju inga fler rösta på att namnen är "wt".
RÖNNGREN är efternamnet.
Pappan heter, HÖR OCH HÄPNA; ett "Y-NAMN", nämligen Tommy! :O
Haha!
Elton är finast. På engelskspråkiga barn.
Har katter och hundar i min närhet som heter Morris och Elton, så för mig är det namn man ger djur
Gillar iofs inte uttrycket WT, men jag tycker inte att det stämmer in direkt på något av namnen. Gillar inte något av namnen personligen.
Och om jag måste välja vilket som är finast så röstar jag på Morris, det är det lite bett i iaf.
Nu lär ju inga fler rösta på att namnen är "wt".
White trash är ett oerhört töntigt invektiv. Jag skulle själv aldrig komma på idén att använda uttrycket.
Uttrycket säger mer om den som använder det, än den som råkar ut för det s.a.s.
För övrigt tycker jag att båda namnen passar bäst på husdjur. När det gäller Morris tänker jag dock mest på bilar...
Tryckte på att båda är wt, men anser dock att uttrycket inte riktigt stämmer in på min åsikt som är att jag tycker båda namnen är fula.