• Sanniii

50-års resa med spädbarn?!?

Hej,

Min far fyller 50 år och vi funderar därför att bjuda honom på en liten weekend någonstans i Europa förslagsvis.

Nu råkade de vara så opassande att jag skall ha barn i augusti så bäbisen kommer att vara kring 3-4 månader.

Hade gärna åkt till lite varmare ställe än sverige. 
    Har ni några fröslag på vart vi kan åka, De får inte kosta för mycket.

• Svar på tråden 50-års resa med spädbarn?!?
  • Dixie

när ska ni då åka - i december? 

finns ju många storstäder att åka till - att åka med en 3-4 månaders brukar inte vara några problem. när min son var 3 månader var vi i Wien, och nu i efterhand var det nog en av de smidigaste resorna med barn vi har gjort - han var liten, sov mest och eftersom jag ammade, hade vi alltid maten med oss! 

• Annelie 76

3-4 månader är perfekt ålder att åka nånstans, då är de som enklast att hantera. Man har lite rutiner, barnet sover ofta ok och är nöjd med minimal sysselsättning. Enkelt med maten också...

• Filosofian

Det är en perfekt ålder att ta med barnet på en resa! Kommer du amma?

Vi åkte till USA i två veckor när vår son var fem månader och det gick hur bra som helst! Jag är nästan mer nervös för den stundande resan till Grekland då vår son kommer vara 15 månader.

Går ju rätt mkt lågprisflyg till Spanien och Italien, kanske det hade vart ngt? Mina föräldrar bokade resa till Barcelona i maj, tror dom betalde runt 1200 per flygbiljett tur och retur.

Lycka till!

Svar på tråden 50-års resa med spädbarn?!?