• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lilalove

Beräknad på tisdag men är riktigt trött på det här nu, slemproppen har gått och jag har molvärk och illamående och svårt att sitta och ligga bekvämt och väntar desperat efter lite mer påtagliga tecken på att vi är igång.

• MissPin
    annelielind skrev 2015-11-28 09:53:09 följande:

27/11 18.59 kom min underbara prinsessa till världen. 3515 g 49 cm

kärleken är oändlig.

Ligger på BB och väntar på att läkaren ska komma så vi kan åka hem till mina 5 förväntansfulla prinsar.

grattis till alla ni andra som har fått era små knyten.

Grattis! :)
  • MissPin
    Lilalove skrev 2015-11-28 11:47:41 följande:

Beräknad på tisdag men är riktigt trött på det här nu, slemproppen har gått och jag har molvärk och illamående och svårt att sitta och ligga bekvämt och väntar desperat efter lite mer påtagliga tecken på att vi är igång.

Jag är beräknad på onsdag. Är också riktigt trött på det nu! Har svårt att sova, kan inte sitta eller ligga skönt och konstant ont i kroppen. Förvärkar som kommer lite då och då, men det händer ju inte mer. Hade hoppats på att bebis ville komma nu i helgen. För min sambo jobbar långt bort på vardagarna. :(
  • MelinaG

Nu har vi äntligen fått vår tjej! Lite oväntat kom hon på BF -1, vaknade av regelbundna värkar som kom var sjätte minut i torsdags 04.45. Efter en riktigt tung förlossning på 29 timmar så kon en stor tjej på 53cm, 3700gram.

Vill bara säga lycka till till alla er som fortfarande väntar, ni kommer klara det galant! Jag var väldigt rädd för förlossningen, men det går vägen!

• Mikaela90

Igår klockan 22:37 föddes vår son. 4320g och hela 54 cm lång. Förlossningen var en dröm-förlossning! Smidig och inte alltför utdragen. Tog cirka 10 timmar från det att hinnorna bräcktes och värkarna kom igång. Sprack ingenting heller

• MissPin
    Mikaela90 skrev 2015-11-29 07:09:38 följande:

Igår klockan 22:37 föddes vår son. 4320g och hela 54 cm lång. Förlossningen var en dröm-förlossning! Smidig och inte alltför utdragen. Tog cirka 10 timmar från det att hinnorna bräcktes och värkarna kom igång. Sprack ingenting heller

Grattis!
  • MissPin
    MelinaG skrev 2015-11-28 20:41:42 följande:

Nu har vi äntligen fått vår tjej! Lite oväntat kom hon på BF -1, vaknade av regelbundna värkar som kom var sjätte minut i torsdags 04.45. Efter en riktigt tung förlossning på 29 timmar så kon en stor tjej på 53cm, 3700gram.

Vill bara säga lycka till till alla er som fortfarande väntar, ni kommer klara det galant! Jag var väldigt rädd för förlossningen, men det går vägen!

Grattis :)
  • MissPin

3 dagar kvar och jag har lyckats bli sjuk. :( så nu känns det som att min kropp inte kommer låta bebisen komma, men det är väl bra om det är så. Jag vill ju inte smitta den.

• Frankie86

Igår den 1/12 kl 20:22 kom våran dotter till världen på bb sthlm. Det var en snabb och rätt lugn förlossning.

Allt började med lite hårdare smmndragningar hemma på morgonen vid ca 6-tiden. Dom kom och gick med jämna mellanrum till kl 10. Sen kom dom mer glesare och avtog.

Typiskt trean har man ju hört, tänkte jag. Gjorde lunch vid tolv och la mig sen i soffan för att vila.

Vid 15tiden började förvärkarna komma tillbaka och göra lite smått ont igen.
    Handlade på Ica innan jag hämtade barnen på förskolan. Fick lov att ta två värkar innan jag var klar (bor väldigt nära).

Fick två värkar på förskolan och en på vägen hem.

Ringde min man som fick i order att köpa med sig thai/pizza hem för jag orkade inte ställa mig vid spisen.

Vi åt strax efter kl 17 men då kom värkarna tätare och hårdare. 17:30 fick han ringa barnens farmor som kom ca 17:50-18 och hämtade barnen.
    Vi var inne på förlossningen ca 18:40 och fick ca 8 värkar innan bm kom in och gjorde en undersökning ca 19:20.
    Jag var då öppen 5cm och en timme senare var hon född.

Barnmorskan lämnade mig inte en enda gång då hon insåg att det skulle gå fort.

Allt gick lugn och stillsamt . Jag hade endast tid för lustgas och detta var min bästa förlossning <3

• miela33

29/11 beräknad bf (det står fel i trådstart då vi blev flyttade på ul) kom vår underbara lilla dotter. Värkar var 10 min i 36 Tim. 9 Tim spenderades på förlossningen o krystandet pågick 30 min, jag var kraftigt uttorkad sista 5 timmarna o spydde vid varje värk. Sprack inte men en förlossning går jag aldrig igenom igen. Trots att jag fick henne på magen direkt tog det närapå en halvtimme innan jag kunde titta på henne, chockad väl :/

Men visst älskar man det lilla knytet mer än livet själv :)

Godbiten föddes med segerhuva :D

Grattis till alla ni andra som oxå fått :)

• Lilalove

29 november kom min pojke efter 14 timmar på förlossningen. Han var då mycket välkommen :-P

• Citrona

Grattis alla som fött de senaste 11 dagarna1
    Själv fick vi vår efterlängtade pojke den 26 nov genom planerat snitt men då han hade vatten i lungorna fick vi vara på Neonatalavdelningen fram tills för bara någon dag sedan. Han mår bra nu och är alldeles fantastisk! ;)

• Carrot90

Grattis alla ni som fått era små nu! :D

Vår lilla prinsessa är 10 dagar gammal nu. Hon kom den 29 november, som även är sambons födelsedag. :) Förlossningen blev igångsatt pga. att vattnet gick natten till den 26 november. De tre dagarna som vi gick och väntade för att se om värkarna skulle komma igång av sig själv kändes längre än hela graviditeten! ;)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!