• ElleJ

    hjälpmedel i tablettform?

    Jag och min sambo har bestämt oss nu för att försöka skaffa barn! :D Jag är alldeles pirrig och glad i kroppen! Det jag vet dock är att mitt PCO kan vara en käpp i hjulet!

    Så jag undrar om det finns några bra hjälpmedel för att förbättra chansera för oss att bli en famil! :)

    Folsyra tar jag redan men finns det inget annat?

    Tack på förhand!?

  • Svar på tråden hjälpmedel i tablettform?
  • Bella 89

    Det finns en massa olika, bisolvon och bidrottninggele är populärt till exempel. Men det finns inga bevis för att det faktiskt fungerar.

    Och om ni inte lyckas på ett år kan ni alltid yrka på pergotime.

  • ElleJ

    nattljusolja hade jag aldrig hört talas om ens! :) tack så mycket!

    Är det något som har funkat för er?

  • efterfest

    Jag har ingen fast partner och har därför inte försökt bli gravid. Dock har jag läst mycket gott om just nattljusolja och hade nog provat själv om jag ville bli gravid, då jag också har pcos :)

  • Jasmin Karlsson

    Om du har PCO kan du kontakta gynekolog för att få hjälp med Letrozol eller Pergotime för att få ägglossning. Om du inte vill/kan ta receptbelagt ska tydligen Inositol (kosttillskott) vara bra. Även att äta LCHF eller iallafall äta minimalt med socker/kolhydrater. Motion ska också vara bra.

  • ElleJ

    jag har för mig att man ska ha försökt själv innan man får hjälp med pergotime :)

    Tack så mycket för alla bra tips!

  • Jasmin Karlsson
    ElleJ skrev 2015-03-23 19:48:06 följande:

    jag har för mig att man ska ha försökt själv innan man får hjälp med pergotime :)

    Tack så mycket för alla bra tips!


    Det beror på. Jag har knappt någon egen menscykel utan mediciner så jag fick hjälp direkt. Det är ju lönlöst att försöka själv i 1 år som andra om man aldrig har äl.
Svar på tråden hjälpmedel i tablettform?