Äldre syskon på dagis eller ej?
Jag har en dotter på 1 år som skulle börjat på dagis i höst när hon är 1,5 år. Nu blev jag gravid igen och vi väntar barn i början på september. Hon skulle skolats in under augusti annars. Jag hade bestämt mig för att ha henne hemma med mig och bebisen och skjuta på att skola in henne på fsk. Om jag skulle skjuta på det 6 mån, 1 år eller 1,5 år hade jag inte bestämt än.
Dock har jag börjat tveka på om jag verkligen gör/tänker rätt nu, när min bvc-sköterska frågade om jag inte var rädd för min dotters utveckling om jag inte satte henne på fsk de 15 timmar hon kan gå under föräldraledigheten. Jag har inte riktigt kunnat släppa det. Jag vill göra det bästa för min dotter och vill inte hämma hennes utveckling på något sätt. Min tanke var att man kan träffa andra med barn eller öfsk så hon får lite stimulans under våra dagar men nu vet jag inte riktigt längre.. Alla andra jag pratat med det här om hade satt deras barn på fsk dels för det äldre barnets skull och dels för egentid med bebisen, så nu vet jag varken ut eller in längre.
Någon som kan ge några smarta tips eller råd till mig? Vi fick antagningsbeskedet i brevlådan i går och måste skicka in det innan veckans slut.