• londonkarin

Stockholm-LA. med Norwegian

Hej! Är det någon som har några kommentarer om flyg mellan Sthlm-Los Angeles med Norwegian? Hur är servicen, känns flygplanen/besättningen säkra? Finns det bra barnfilmer/Entertainment för barn?

Vi flyger nästa vecka med 2 barn under 7. Minstingen har ganska många myror i byxorna så vi får se hur det går?

Ska bli såå härligt med semester, även om jag alltid är lite flygrädd. Speciellt över Atlanten, hua..

• Svar på tråden Stockholm-LA. med Norwegian
  • Nenne666
    londonkarin skrev 2015-03-24 13:30:19 följande:

Hej! Är det någon som har några kommentarer om flyg mellan Sthlm-Los Angeles med Norwegian? Hur är servicen, känns flygplanen/besättningen säkra? Finns det bra barnfilmer/Entertainment för barn?

Vi flyger nästa vecka med 2 barn under 7. Minstingen har ganska många myror i byxorna så vi får se hur det går?

Ska bli såå härligt med semester, även om jag alltid är lite flygrädd. Speciellt över Atlanten, hua..

Har åkt med dom Sthlm-fourt lauderdale/Florida . Vi skulle åkt med dreamlinern men flera timmar senare kom det något gammalt skrangligt flyg utan någonting . Ingen tv , ingenting. Bara stolar rakt upp och ner. Man hade inte ens koll på tiden. En väldigt jobbig resa. Men den är glömd och jag skulle beställa hos dom igen. Antar att vi hade otur.
  • Duckan

Inte åkt längre än till Dubai med Norwegian. Maten är alltid slut innan de har kommit fram till oss. Inga filmer att se. Vet man detta dock kan man ju ha mat med sig samt egen padda osv.

• LFF

Hade inte åkt långflygning med Norwegian med tanke på alla problem de haft.

• londonkarin

Skraltigt gammalt flygplan över Atlanten, nej tack. När var det? Var det under tiden dreamlinern togs ur trafik för något år sedan eller nyligen? Det vore min största fasa.

Duckan skrev 2015-03-24 14:59:24 följande:

Inte åkt längre än till Dubai med Norwegian. Maten är alltid slut innan de har kommit fram till oss. Inga filmer att se. Vet man detta dock kan man ju ha mat med sig samt egen padda osv.

• Duckan

Dubai är inte över Atlanten. Planet var nog helt ok, men ingen mat och film.

• MAN78

Nix, inte en chans att jag ens skulle överväga att resa med Norwegian (i alla fall på long haul). 787:an skall annars vara helt ok, även om den inte går att jämföra med A380. IFE finns till alla platser.

• londonkarin

Nu tänkte jag i mitt fall alltså. Vi ska ju till USA :) tack för svar.

Duckan skrev 2015-03-24 21:38:22 följande:

Dubai är inte över Atlanten. Planet var nog helt ok, men ingen mat och film.

• londonkarin

Får jag fråga varför inte?

MAN78 skrev 2015-03-24 21:50:17 följande:

Nix, inte en chans att jag ens skulle överväga att resa med Norwegian (i alla fall på long haul). 787:an skall annars vara helt ok, även om den inte går att jämföra med A380. IFE finns till alla platser.

• Duckan

Haha, jag tolkade helt fel!
    Nä jag skulle nog inte flyga med Norwegian så långt heller som till LA, men i mitt fall är jag mer irro på jag nämnde än rädd för at planet är kasst.

• mallar

Flög norwegian Stockholm-fort lauderdale nu i dec/jan. Super fräsch dreamliner. Bra service och i tid. Inga konstigheter alls. Fanns tv med film för både vuxna och barn i ryggen på sätet framför. Lite trångt för benen men det var det enda vi kunde klaga på.

• CissiJissi
    londonkarin skrev 2015-03-24 13:30:19 följande:

Hoppas du skriver allt om hur det gick när ni är tillbaka!!:) jag har övervägt samma sak själv!!
  • londonkarin

Nu är vi hemma och jag kan rekommendera Norwegian. Allt fungerade toppen! Nytt plan med massa filmer, musik osv i stolsryggarna.

Trevlig besättning, mest thailändskor och amerikaner. Inget konstigare än med andra bolag, snarare bättre med nya fräscha flygplan. Kostade oss dessutom nästan 15000 kr mindre!

• CissiJissi

I KNEW IT :D vad bra!! Tack för informationen! :)

londonkarin skrev 2015-04-19 13:20:12 följande:

Nu är vi hemma och jag kan rekommendera Norwegian. Allt fungerade toppen! Nytt plan med massa filmer, musik osv i stolsryggarna.

Trevlig besättning, mest thailändskor och amerikaner. Inget konstigare än med andra bolag, snarare bättre med nya fräscha flygplan. Kostade oss dessutom nästan 15000 kr mindre!

• daimstrut

Jag har också bra erfarenhet av Norwegians långflygningar. Dreamlinern är fräsch och maten var god. Även barnmenyerna. Och ungarna älskade entertainmentsystemet. Synd att det bara var på engelska och inte textat men ungarna brydde sig inte. Ta med egna hörlurar!

Svar på tråden Stockholm-LA. med Norwegian