• Pyssilullan

Present till pojke 11 år som gillar rosa, glitter osv

Min dotter ska på kalas, tips på present till 11 årig kille? Runt 100-150kr

Han gillar rosa, glitter , kungafamiljen ( men där har han mkt) så det är Inte lätt!!!

• Svar på tråden Present till pojke 11 år som gillar rosa, glitter osv
  • Pyssilullan

Vadå tillhör god ton?
    Aldrig har någon förälder någonsin ringt mig om min dotter fyllt och inför ett kalas?!
    Då har barnen fått köpa och valt själva, och det vill även min dotter göra med hjälp av mig. Vill bara ha lite tips på ett par olika saker att välja mellan, ibland kan andra ha större fantasi.

• No Logo

Loom bands! Små gummisnoddar som man gör armband av, finns i olika prisklasser beroende på vilken "mackapär" man väljer att göra dem med, sen finns refill-påsar med snoddar i olika färger, även glittriga.

• Duckan

Lite glitter:

http://www.br.se/vaara-kategorier/kreativitetsleksaker-och-pyssel-foer-barn/glitter/color-kids-glitteraskar?id=607076&vid=450394

http://www.br.se/vaara-kategorier/kreativitetsleksaker-och-pyssel-foer-barn/glitter/color-kids-glitterpennor-glitter-c-gul-orange-roed-d-d-d-?id=607070&vid=450388c

http://www.br.se/vaara-kategorier/maalarboecker-maalarfaerger-och-teckningstillbehoer/aktivitetsset/blingles-temaset-pink-princess?id=631868&vid=143949a

• Pyssilullan

Dina länkar gick inte att följa upp Duckan?
    Sakern är den att han är som en 15 åring, mkt mogen 11 åring som sällan pysslar eller leker, utan ägnar mkt tid åt att köpa kläder (vet ej strl)
    Studerar mycket
    Specialintresse kungafamiljen

Så pyssel känns lite töntigt för han verkar slutat med just glitterlim osv.

Tänkt på eventuellt ett litet växthus som han kan pyssla med, han verkar vara en liten Ernst, men som sagt han älskar rosa,. glitter, dans och sidenslipsar osv.

• Duckan

Nä men, vad konstigt?! Det var hur som pyssel och glitter på BR som ändå inte var aktuellt längre.
    Känner att jag inte har fler råd att ge här.

Växthus låter väl bra? Samlar han på saker alltså om Kungafamiljen eller hur är han intresserad där? I shopen på Slottet finns ju en del att köpa annars.

• sk0skav
    Pyssilullan skrev 2015-03-25 10:51:27 följande:

Dina länkar gick inte att följa upp Duckan?
    Sakern är den att han är som en 15 åring, mkt mogen 11 åring som sällan pysslar eller leker, utan ägnar mkt tid åt att köpa kläder (vet ej strl)
    Studerar mycket
    Specialintresse kungafamiljen

Så pyssel känns lite töntigt för han verkar slutat med just glitterlim osv.

Tänkt på eventuellt ett litet växthus som han kan pyssla med, han verkar vara en liten Ernst, men som sagt han älskar rosa,. glitter, dans och sidenslipsar osv.

En rosa sidenslips kanske? :)

Vet du vilken sorts dans han gillar?
  • tankfull
    Pyssilullan skrev 2015-03-25 08:22:15 följande:

Vadå tillhör god ton?
    Aldrig har någon förälder någonsin ringt mig om min dotter fyllt och inför ett kalas?!
    Då har barnen fått köpa och valt själva, och det vill även min dotter göra med hjälp av mig. Vill bara ha lite tips på ett par olika saker att välja mellan, ibland kan andra ha större fantasi.

Men jösses! Det är väl bara att skicka ett sms och fråga föräldrarna om tips, det gör jag jämt om jag inte känner barnet el föräldrarna så väl! Man vet ju inte vad han redan har hemma! Och det är många föräldrar som hört av sig inför min dotters kalas - det är alltid de som har gett de mest uppskattade presenterna. Förstår inte varför man vill krångla till det.
  • Pyssilullan

Jag får leta vidare :) Rosa sidenslips hjade han när han kom på min dotters kalas.
    Att det ska vara så svårt :D

Svar på tråden Present till pojke 11 år som gillar rosa, glitter osv