• Anonym (Stekaren)

Hamburgarstekare vad tjänar ni?

Ni som steker hamburgare eller står i drive in och bara smashar ut hamburgare, vad tjänar ni?

• Svar på tråden Hamburgarstekare vad tjänar ni?
  • Anonym (rutan)
    9mm skrev 2015-03-26 11:24:59 följande:

Så du jobbar en vecka extra över normal arbetstid.

Har förmodligen lagom med ob på det.

Annars så lätt det som en dröm vid första inblicken.

Joo, alltså man blir ju inte rik inom biffvänderiet om man inte är villig att jobba långa skift:)
  • Anonym (Schtek!)
    9mm skrev 2015-03-26 13:47:21 följande:

Jag var inte ute efter att leta länkar till kollektivavtal eller bläddra genom deras hemsida, var mer ute efter ett simpelt svar för att bespara mig lite tid.

Det står där att det är olika beroende på ålder, hur länge man arbetat, vilka tider man arbetar, osv.

McDonalds skulle nog passa dig.
  • Anonym (Stekaren)

VEM här inne jobbar som stekare? Vem är king of the hill på hamburgare, kan allt?

Vad är ligger lönen på för dig som höjdare?

• MsM84

Mcdonalds mfl har kollektivavtal där minimilönen om man är minst 20 år är 114,20 kr utan någon erfarenhet.

• Anonym (Stekaren)

Ni som är elite, hur många burgare kan ni smasha ut ur grillen per minut? Kan ni köra burgare och pommes samtidigt tex?

• Anonym (Stekaren)
    MsM84 skrev 2015-03-27 08:56:56 följande:

Mcdonalds mfl har kollektivavtal där minimilönen om man är minst 20 år är 114,20 kr utan någon erfarenhet.

Åhh dra åt helvete vilken kanon lön! Så jobbar jag heltid så tjänar jag 13.500 netto! Vilket jävla flis! Då ska jag söka dit, hur får man lättast anställning som hamburger smashare?
  • Anonym (Schtek!)
    Anonym (Stekaren) skrev 2015-03-27 09:16:55 följande:

Åhh dra åt helvete vilken kanon lön! Så jobbar jag heltid så tjänar jag 13.500 netto! Vilket jävla flis! Då ska jag söka dit, hur får man lättast anställning som hamburger smashare?

Du behöver nog bara dyka upp och öppna käften. Du verkar ha korrekta antalet hjärnceller som krävs för jobbet. Grattis!
  • Anonym (Stekaren)
    Anonym (Schtek!) skrev 2015-03-27 14:25:11 följande:
    Du behöver nog bara dyka upp och öppna käften. Du verkar ha korrekta antalet hjärnceller som krävs för jobbet. Grattis!
    HaHaHa! Glad

Låter bra, vilken kedja rekommenderar du då? Vad tjänar du på den du jobbar på?
  • Anonym (Schtek!)
    Anonym (Stekaren) skrev 2015-03-27 14:46:29 följande:

HaHaHa! 

Låter bra, vilken kedja rekommenderar du då? Vad tjänar du på den du jobbar på?

Vilken som helst skulle passa dig. Själv skulle jag aldrig sätta min fot på något sånt där slabbhak, inte ens som "gäst" eller "kund".
  • Aniiee
    Anonym (Stekaren) skrev 2015-03-27 09:05:36 följande:

Ni som är elite, hur många burgare kan ni smasha ut ur grillen per minut? Kan ni köra burgare och pommes samtidigt tex?

Nu har jag aldrig vänt burgare på donken, men OM jag skulle göra det skulle jag tippa på att jag skulle kunna ha minst 10 ordrar på grillen samtidigt. Kan inte vara mer komplicerat än att ha fem bord i huvudet på en restaurang med mer avancerad mat.....

Sen så lagar ju jag mat för 8 pers varannan vecka, och det händer att det är burgare på spisen där också. Och bröd i ugnen och pommes i fritösen och tomatsås i en kastrull och guacamole i matberedaren och beasås och aioli och vitlökssås och......

Visst, inte samma hets som under lunchrushen på Max/Donken/BK, men SÅ svårt kan det väl inte vara?

Eller så har jag helfel.. Solig
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Anonym (Stekaren)
    Anonym (Schtek!) skrev 2015-03-27 15:02:27 följande:
    Vilken som helst skulle passa dig. Själv skulle jag aldrig sätta min fot på något sånt där slabbhak, inte ens som "gäst" eller "kund".
    Aha så du känner mig? Du verkar veta exakt vilken sorts person jag är efter 5 inlägg! Försöker du vara uppnosig eller lustig på något sätt?
  • Anonym (Stekaren)
    Aniiee skrev 2015-03-27 15:02:43 följande:
    Nu har jag aldrig vänt burgare på donken, men OM jag skulle göra det skulle jag tippa på att jag skulle kunna ha minst 10 ordrar på grillen samtidigt. Kan inte vara mer komplicerat än att ha fem bord i huvudet på en restaurang med mer avancerad mat.....

Sen så lagar ju jag mat för 8 pers varannan vecka, och det händer att det är burgare på spisen där också. Och bröd i ugnen och pommes i fritösen och tomatsås i en kastrull och guacamole i matberedaren och beasås och aioli och vitlökssås och......

Visst, inte samma hets som under lunchrushen på Max/Donken/BK, men SÅ svårt kan det väl inte vara?

Eller så har jag helfel.. Solig
    Åhh dra åt helvete, snacka om multitasking, 10 burgare på grillen på samma gång, snacka om imponerande!

VAR är ni som jobbar som stekahamburgarefriterapommesarbetare? Jag vill höra från någon som befinner sig i denna bransch, vad tjänar man, är det stabilt, kan man pressa burgare utan hejd på lunchen etc etc???
  • Alica90

återspeglas kebab-skärares högre status än hamburgervändare i högre lön eller är de ungefär samma?

• Anonym (Max)

Jag jobbar på Max som restaurangchefsassisten och har 115kr i timmen och då är jag assistent. Jag är garanterad 120h i månad. Men jobbar oftast mycket mer. De enda som ska jobba heltid är biträdande restaurangchefen och restaurangchefen. Vi räknar på vad vi säljer per timme och en bra lunch timme ligget på 6-7 tusen kronor och det fixar man att göra hamburgare på själv.

Svar på tråden Hamburgarstekare vad tjänar ni?