Min mamma vart strax efter min lillebrors död påhoppad av en säljare på Hallå mobil.
Hon hade pratat med dem om hjälp att byta batteri i sin telefon och kom ut med en DORO pensionärstelefon (marknadspris: 5900
ett Internetabonnemang (hon äger inte en dator och telefon är bara en telefon utan internet)
När vi försökte bryta abonnemanget vägrade de trots att operatören 3 som äger nätet ville hjälpa till med det.
Istället skicka de min 70 åriga mamma till inkasso och kronofogden allt på en vecka trots att ingen skuld föreslog. Skulden blev inkasso avgiften hon aldrig fått brev om.
Inte slut där heller. Nu i november visade det sig att min mamma har förstadiet till Altzheimer och var inte medveten om säljarnas trick och snack och ändå vill de inte avsluta abonnemanget utan mamma på sin låga pension har nu
En trasig telefon utan batteri som hon behövde hjälp med
En DORO pensionärstelefon utan mobilkort
Ett internetabonneman utan att kunna använda det kortet i ett modem för hon äger ingen dator.
Kostnad 599:-/månad i 2 år. och ingen möjlighet att ringa mer än på fast telefoni