• Idagi

2 åring som är "på"

Min 2 åring är väldigt social och leker ofta fort med nya barn. Hon tar dem i handen och vill att de ska följa med och leka. Har sett det som positivt. Men idag när jag lämnade på förskolan kom vi samtidigt som ett barn från en annan avdelning och det äldra barnet utbrister "nej inte hon! Hon kommer alltid när vi leker!" Som tur va hoppade min dotter i vattenpöl och hörde inget. Jag blev på riktigt ledsen och kan inte släppa det. Borde jag lära min dotter att inte alla vill leka med henne? !? :(

• Svar på tråden 2 åring som är "på"
  • Dixie
    Idagi skrev 2015-03-26 09:32:18 följande:

Borde jag lära min dotter att inte alla vill leka med henne? !? :(

inte behöver du lära henne det - det upptäcker hon nog så småningom! hon är ju bara två år - hon kommer ju att förstå mer och mer av hur man leker och är social längre fram! 
  • Idagi

Jo det är väl så. Men det gör ju så ont i mig att någon säger så om henne :(

• Dixie
    Idagi skrev 2015-03-26 09:44:50 följande:

Jo det är väl så. Men det gör ju så ont i mig att någon säger så om henne :(

fast det är ju inte så konstigt om en 4-5 åring inte uppskattar att en 2åring hela tiden kommer när de leker - det kan jag förstå! Det är ju inget personlig mot din dotter - men de kanske vill leka själva ibland !
  • Yonndax

Om pedagogerna inte upplever det som ett problem och tagit upp saken med dig tror jag du kan vara lugn. Vet hur ont sådana kommentarer om ens barn gör men som sagt hon är bara 2 år. Hon kommer att lära sig längre fram vad som anses ok. Det är ju annars väldigt positivt att vara social, glad och vilja lära känna nya personer.

• Idagi

Ja man är ju lite rolig...rna stunden oroar man sog för att hon inte tar för sig å nästa stund detta. Tack för era lugnande kommentarer :)

Svar på tråden 2 åring som är "på"