Offentlig amning - hur i helvete tänker ni????
Nu vill jag veta hur i helvete ni är funtade?
När offentlig amning diskuteras pratas det om hur kvinnors bröst sexualiseras och att det är det som gör att så många tycker att det är olämpligt med offentlig amning. Jag tolkar det som att dessa människor anser att kvinnors bröst är någon slags matcentral som "kidnappats" av perversa män och gjorda till någon form av sexuellt objekt.
Hur kan man då som kvinna skrika sexuellt ofredande om en man tar på ens bröst utan lov? Det måste väl falla under "endast" ofredande? Som att bli tagen på axeln eller knät?
Jag är en heterosexuell kvinna som tycker att kvinnobröst är det osexigaste som finns och jag stör mig varken på urringade toppar, nakna bröst på omslaget av Slitz eller offentlig amning. Jag är dock ensam!
Alla (verkar det som) kvinnor som tycker att det är helt ok att slänga fram tuttarna i amningssyfte slår bakut om deras makes snygga kollega kommer till jobbet i en top urringad ner till bröstvårtan eller om en för dem okänd kvinna slänger av sig tröja och BH vid poolen och struttar runt för alla att beskåda.
Varför?
Vill ni att bröst ska vara sexualiserade eller inte? Ska de vara det är offentlig amning inte ok ska de det inte är det ok men samtidigt ska då nakna bröst vara ett naturligt inslag i offentligheten. Oavsett om det är snygga sillisar som sitter på makes heta kollega eller om de är hängiga taxöron som sitter på kompisen i mammagruppen.
Hur ska ni ha det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-27 13:26
Här kommer en liten news flash för alla mammor på FL. Håll i er nu, detta är totalt ofattbart!
Att du är gravid, mamma eller ammande betyder inte att du inte omfattas av samma lagar och regler som andra. Jag vet att det är svårt att greppa men det är faktiskt sant.