• Betty Boop

Kan någon hjälpa mig med halsmått på en dvärgschnauzer?

Vi får vår dvärgschnauzer-valp om några veckor och nu är jag i shoppartagen! Jag har bl.a. hittat billiga halsband online och vill passa på att även köpa något tills hunden är lite större. Jag har inte koll på halsmåttet på en vuxen dvärgschnauzer. Finns det nån vänlig själ där ute som har en sån voffsing och som kan hjälpa mig att mäta. 

Tillägg: Jag har redan googlat men har inte hittat rätt.

• Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med halsmått på en dvärgschnauzer?
  • Dexter dot com

Det är väldigt individuellt då storleken varierar i rasen men mina dstikar har 30-32 cm i omkrets på sina halsband som sitter löst men inte så dom kommer ur dom.

• Dexter dot com

Om du har fb så finns det en riktigt bra grupp för oss dsägare som heter "Dvärgschnauzergruppen" där du kan få svar på alla dina frågor!

• Betty Boop
    Dexter dot com skrev 2015-03-28 04:55:32 följande:

Det är väldigt individuellt då storleken varierar i rasen men mina dstikar har 30-32 cm i omkrets på sina halsband som sitter löst men inte så dom kommer ur dom.

Tusen tack för svaret!
  • Betty Boop
    Dexter dot com skrev 2015-03-28 05:05:16 följande:

Om du har fb så finns det en riktigt bra grupp för oss dsägare som heter "Dvärgschnauzergruppen" där du kan få svar på alla dina frågor!

Jag har facebook men blev nekad medlemskap i den gruppen för att vi inte hade nån hund än. Lite löjligt tycker jag!
  • Dexter dot com
    Betty Boop skrev 2015-03-28 10:30:38 följande:
    Jag har facebook men blev nekad medlemskap i den gruppen för att vi inte hade nån hund än. Lite löjligt tycker jag!
    Aha, Mahlin kan vara lite hård pga mycket konstigt folk som gått med och varit otrevliga osv men gå med direkt du hämtat underverket :)
Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med halsmått på en dvärgschnauzer?