• Anonym (Avtänd)

Avtänd på att flyga nu?

Det kan komma fler "100% flygdugliga".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-28 05:24
    Det sista man hörde från planet var passagerarna som skrek när de såg vad som hände, kul va.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avtänd på att flyga nu?
  • Anonym (Pax)
    ulfsas skrev 2015-04-11 20:43:11 följande:
    Jo, en kapten får pension om denne lever på samma sätt som alla andra.

Jag förstår inte vad du vill med det i detta sammanhanget?
    "För egen del så tänker jag fortsätta flyga."

Självklart, det är ditt jobb.
  • PerG
    ulfsas skrev 2015-04-10 08:13:22 följande:
    De sitter också med planets enda vapen, en yxa, som sitter fäst bredvid deras ben.

Nu blev jag nyfiken! Vad är det tänkta användningsområdet för yxan? Som vapen? Som "verktyg" till något (vad?)?
  • ulfsas

En yxa i cockpit som jag kan använda till diverse. Bryta upp en panel för att kunna spruta in Halon vid behov om det skulle brinna är ett exempel.

Den skulle naturligtvis kunna användas på fel sätt också.

Detta faktum gör att det känns lite lustigt att säkerhetskontrollen skulle plocka av mig en nagelfil.
    Jag har ju tillgång till både yxan och planet.
    Det var ju planet som var det stora vapnet i 9/11 dramat.

Man skall inte släppa upp piloter som man inte litar på. En flygvärdinna i cockpit är inte någon hjälp annat än som placebo för passagerarna. Detta enl mig själv.

• Anonym (Pax)
    ulfsas skrev 2015-04-14 14:09:48 följande:

En yxa i cockpit som jag kan använda till diverse. Bryta upp en panel för att kunna spruta in Halon vid behov om det skulle brinna är ett exempel.

Den skulle naturligtvis kunna användas på fel sätt också.

Detta faktum gör att det känns lite lustigt att säkerhetskontrollen skulle plocka av mig en nagelfil.
    Jag har ju tillgång till både yxan och planet.
    Det var ju planet som var det stora vapnet i 9/11 dramat.

Man skall inte släppa upp piloter som man inte litar på. En flygvärdinna i cockpit är inte någon hjälp annat än som placebo för passagerarna. Detta enl mig själv.

Men kan ha en lugnade effekt på en idiot märkt av sviken kärlek.
  • ulfsas
    Anonym (Pax) skrev 2015-04-15 14:45:05 följande:
    Men kan ha en lugnade effekt på en idiot märkt av sviken kärlek.
    Har man planerat ett sådant attentat och Googlat på säkerhetsdörr, urindrivande medel, självmord mm så tar man nog höjd för en liten flygvärdinna också.

Man kan som pilot ställa till det så planet inte blir flyttbart även om kollegan sitter bredvid. Lätt om man vill.

Jag tror att man måste ha piloter som är så testade att man kan lite på dem så mycket som man kan lite på någon.

Kan du inte lita på kapten på din flygning så skulle då inte jag vilja flyga.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Anonym (Pax)
    ulfsas skrev 2015-04-15 21:04:07 följande:
    Har man planerat ett sådant attentat och Googlat på säkerhetsdörr, urindrivande medel, självmord mm så tar man nog höjd för en liten flygvärdinna också.

Man kan som pilot ställa till det så planet inte blir flyttbart även om kollegan sitter bredvid. Lätt om man vill.

Jag tror att man måste ha piloter som är så testade att man kan lite på dem så mycket som man kan lite på någon.

Tyska läkare är hemliga, här måste de anmäla, hur är det i andra av våra aktuella länder?
  • Förtryckt
    Flash Gordon skrev 2015-04-11 15:14:52 följande:

Gör de väl?!

Kraschar alltså.

Det blir bara inte lika mycket väsen av det om det "bara" är besättningen som dör och inte 150 passagerare på det.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_accidents_to_commercial_cargo_aircraft

Tröttnade personen på att uppdatera sidan? Inte en cargo krasch sen 2013 njaaaeeee.

Men tack för länken.
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • Förtryckt
    ulfsas skrev 2015-04-15 21:04:07 följande:

Haha vi som är passagerare kanske SKA börja kräva friskhetsintyg av piloterna före start

(som någon annan än jag skrev)
  • Anonym (Pax)
    Förtryckt skrev 2015-04-16 10:02:18 följande:
    Haha vi som är passagerare kanske SKA börja kräva friskhetsintyg av piloterna före start

(som någon annan än jag skrev)
    Eller se dem när man går in. Här får man ofta se dem efter resan.
  • ulfsas
    Förtryckt skrev 2015-04-16 10:02:18 följande:
    smile2.gif (som någon annan än jag skrev)
    Gör det så slipper vi ha en övervakare på jobbet. Speciellt som det inte hjälper i sak.
  • ulfsas
    Anonym (Pax) skrev 2015-04-16 12:49:03 följande:
    Eller se dem när man går in. Här får man ofta se dem efter resan.
    Så du tror du kan se något som inte den andre piloten och besättningen kan se? Vi sitter och jobbar så en glimt av nacken kan vi ofta bjuda på.Skrattande
  • Anonym (Pax)
    ulfsas skrev 2015-04-16 13:21:39 följande:
    Så du tror du kan se något som inte den andre piloten och besättningen kan se? Vi sitter och jobbar så en glimt av nacken kan vi ofta bjuda på.Skrattande
    Läkare kan vara pax men ni har inte tid och ingen vill nog vända. Men vi kan se när ni glatt får gå hemåt samma väg som oss. På andra bolag har jag sett tillträdande.
  • Förtryckt
    Anonym (Pax) skrev 2015-04-16 17:45:08 följande:
    Läkare kan vara pax men ni har inte tid och ingen vill nog vända. Men vi kan se när ni glatt får gå hemåt samma väg som oss. På andra bolag har jag sett tillträdande.
    Jag förstod typ ingenting av det du nyss skrev. Förvånad
  • Anonym (Pax)
    Förtryckt skrev 2015-04-16 18:22:53 följande:
    Jag förstod typ ingenting av det du nyss skrev. Förvånad
    Det var ett svar till fygkaptenen
  • Förtryckt
    Anonym (Pax) skrev 2015-04-17 16:10:07 följande:
    Det var ett svar till fygkaptenen
    ...och du tror han kommer förstå det?
  • Anonym (Pax)
    Förtryckt skrev 2015-04-17 17:19:15 följande:
    ...och du tror han kommer förstå det?
    Vänta och se
  • ulfsas
    Anonym (Pax) skrev 2015-04-16 17:45:08 följande:
    Lite kryptiskt men jag tror mig förstå.
    Ingen kan ju hinna med en psykologisk evakuering vid ombordstigning, läkare eller andra.

Vi brukar ju vara på plats först men många ggr väntar vi tillsammans med paxen på inkommande plan.
Svar på tråden Avtänd på att flyga nu?