• Anonym (kalle)

Vad vill ditt barn bli när hen blir stor?

Har listat några yrken som var vanliga bland önskeyrken när jag var liten. Hur ser det ut idag? Skriv gärna i tråden med.

Mvh Kalle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-29 11:04
    Skriv gärna vad ni föräldrar har för yrken med.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad vill ditt barn bli när hen blir stor?
  • cirpen

Min dotter ville bli grävmaskinist som 3-åring.
    Som 6-åring ville hon bli glassbilschaufför.

• P82i

Bonusdottern vill bli bondmora eller delfinskötare eller hundskötare. Varierar vecka till vecka.

Hon är 10 år

• labolina2222

Min 4åring SKA tydligen bli HULKEN... det har han sagt i ett år så jag börjar bli orolig.????????????

• vampyria2

Min sjuåring vill bli en ninja och jobbar stenhårt för det, går på karate och älskar sushi
    Blir han inte det så ska han bli brandman säger han.

Min tolvåring vill bli hockeyproffs eller mäklare, inga dåliga mål han har men jag håller tummarna för att han får som han vill

• Klockan

Polis! Finns inget annat alternativ. Har pratat om det i 2 år så :)

• Anonym (Diktator!)

Jag vill att min son blir diktator i en liten bananrepublik nånstans i Centralamerika. Själv säger han (6år) att han vill jobba på ett café och sälja kakor och mackor.

• Ankissen

Sonen på nio år vill bli uppfinnare eller arkitekt.
    Dottern som är snart sex år har nog inte funderat så mycket på det än. Inte som hon sagt högt i alla fall. 

• KäntBärtil

Mina barn (10 och 14 år) säger att de är glada om det finns jobb i Sverige när de blir vuxna. 

• detkanskefunkar

Har en 13 - åring som ända sedan hon var 4 år har sagt att hon vill bli personlig assistent och jobba med handikappade. De har en kusin som är cp-skadad och förståndshandikappad (är nu 28 år) som min dotter tycker mycket om och umgås mycket med, så det kan ju bero på det.
    Men med tanke på att hon har hållit fast vid det i 9 år nu så tror jag faktiskt att hon är ganska säker på vad hon vill.

Vår 11-åriga dotter är däremot ganska osäker ännu. Hon har pratat om att bli veterinär, men också arkitekt har varit på tapeten. Bland många andra saker.

• Anonym (mine)

Min äldsta har gått från skogshuggare, pizzabagare och paleontolog (när hon var 3 var detta hennes drömyrken) till att vilja bli kriminaltekniker. Tyvärr är den drömmen just nu långt borta då hon har as och skolan svikit, men hoppet finns än, nu har hon inte skolplikt längre så nu kan vi välja en skolform som fungerar.

Min yngsta ville bli kock som yngre, nu vill hon 'jobba med ord' men inte bli journalist eller psykolog eller något liknande, hennes lärare hoppas på att hon blir språkvetare.

• sextiotalist

Min grabb har som dröm att doktorera inom fysik, mamma civilingenjör, far ingenjör.
    Vi har inte påverkat honom, utan det är ett val som han har gjort själv

• Anonym (C)

5åringen vill bli polis
    3,5 åringen vill bli tjuv, ändrade sig till doktor ett tag när han opererade sig, men gick snabbt tillbaka till tjuv..

Svar på tråden Vad vill ditt barn bli när hen blir stor?