• Sensitiveguy

Bästa partiledare/språkrör bland riksdagspartierna.

Vem väljer DU?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa partiledare/språkrör bland riksdagspartierna.
  • Giovanna
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 15:49:17 följande:
    Det har faktiskt Gudrun Schyman gjort; benämnt Carl Bildt som en person med en intellektuell hederlighet. Det är naturligtvis inte detsamma som att uppskatta hans åsikter, för det kommer jag troligen aldrig göra. Och flera med mig.
    Ser en på! Då får jag villigt erkänna att jag inte förstår vad hon (eller du) menar med det uttalandet. Intellektuell hederlighet - vad betyder det för dig?
  • Sensitiveguy
    Giovanna skrev 2015-03-30 16:07:58 följande:

Ser en på! Då får jag villigt erkänna att jag inte förstår vad hon (eller du) menar med det uttalandet. Intellektuell hederlighet - vad betyder det för dig?

Att i debatt och diskussion med andra hålla en respekterande och trevlig ton. Att försöka förstå sin motståndare och bemöta denne sakligt.

Hur hade du definierat begreppet?
  • Anton Chigurh
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 15:07:12 följande:
    Ha ha,    du behöver inte skämmas.     Jag tycker faktiskt att han har en intellektuell hederlighet, trots att han avviker mycket kraftigt ifrån min världsbild. Så du har inte på tok fel, i alla fall.
    Visst inte....Gladfast skäms, det gör jag definitivt inte, jag står för min åsikt, inget jag skäms för. Calle är underbar.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Sensitiveguy
    Anton Chigurh skrev 2015-03-30 17:14:14 följande:

Visst inte....fast skäms, det gör jag definitivt inte, jag står för min åsikt, inget jag skäms för. Calle är underbar.

He he, det låter bra det, Anton!
  • Giovanna
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 16:14:44 följande:

Att i debatt och diskussion med andra hålla en respekterande och trevlig ton. Att försöka förstå sin motståndare och bemöta denne sakligt.

Hur hade du definierat begreppet?

Okej, jag förstår vad du menar men själv hade jag gjort ett annat ordval. Kanske "debattmässig hederlighet" eller att han håller en "taktfull samtalston". Nä, jag blir nog inte riktigt klok på begreppet "intellektuell hederlighet".
  • Giovanna

Men det var inte meningen att märka ord! Jag hade bara svårt att se vad hederlighet skulle ha med mannen utan samvete att göra.

• Anton Chigurh
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 17:25:37 följande:
    He he, det låter bra det, Anton!
    beer.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Sensitiveguy
    Giovanna skrev 2015-03-30 17:32:53 följande:

Okej, jag förstår vad du menar men själv hade jag gjort ett annat ordval. Kanske "debattmässig hederlighet" eller att han håller en "taktfull samtalston". Nä, jag blir nog inte riktigt klok på begreppet "intellektuell hederlighet".

Kan hålla med om att det är ett luddigt begrepp, men din definition var ungefär vad jag avsåg med det, så jag är med på noterna. Det är väl du med, förhoppningsvis.
  • Sensitiveguy
    Giovanna skrev 2015-03-30 17:36:32 följande:

Men det var inte meningen att märka ord! Jag hade bara svårt att se vad hederlighet skulle ha med mannen utan samvete att göra.

He he, ingen fara! Ja, han har ju otvivelaktigt en arrogant underton, men kan inte hjälpa att känna att han agerar respektfull samtidigt. Under hans partiledartid var det snarare S-politiker som agerade respektlöst mot sin huvudmotståndare M, än motsatsen, vad jag kände i alla fall.
  • Sensitiveguy

[quote=75088073][quote-nick]Anton Chigurh skrev 2015-03-30 17:50:01 följande:[/quote-nick][/quote]

• Giovanna
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 17:55:09 följande:
    He he, ingen fara! Ja, han har ju otvivelaktigt en arrogant underton, men kan inte hjälpa att känna att han agerar respektfull samtidigt. Under hans partiledartid var det snarare S-politiker som agerade respektlöst mot sin huvudmotståndare M, än motsatsen, vad jag kände i alla fall.
    Okej. Jag håller med om att han brukar agera respektfullt... fast på ett arrogant sätt. Respektfull arrogans eller arrogant respektfullhet? Äh, jag får erkänna ändå att det är nåt nästan magiskt med Calle B. Han verkar komma undan med vad som helst. Typ folkmord.
  • Sensitiveguy
    Giovanna skrev 2015-03-30 22:28:58 följande:

Okej. Jag håller med om att han brukar agera respektfullt... fast på ett arrogant sätt. Respektfull arrogans eller arrogant respektfullhet? Äh, jag får erkänna ändå att det är nåt nästan magiskt med Calle B. Han verkar komma undan med vad som helst. Typ folkmord.

Ha ha, det är sannerligen en utomordentligt märklig man, det.
  • Giovanna
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 22:33:03 följande:
    Ha ha, det är sannerligen en utomordentligt märklig man, det.
    Indeed.
  • Sensitiveguy
    Giovanna skrev 2015-03-30 22:28:58 följande:

Calle är inte den som kommer leda feminismen framåt, om man säger så.
  • Giovanna
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 22:39:59 följande:
    Calle är inte den som kommer leda feminismen framåt, om man säger så.
    Calle är fullt upptagen med andra frågor. Respektera det!

• Sensitiveguy
    Giovanna skrev 2015-03-30 22:52:02 följande:

Calle är fullt upptagen med andra frågor. Respektera det!

Ha ha! beklämmande ju.
Svar på tråden Bästa partiledare/språkrör bland riksdagspartierna.