• Anonym (Ts)

Konstigaste som personen du stött på?

Vilka är de märkligaste/konstigaste personerna ni stött på under ert liv?

Jag berättade för en kompis om en märklig person jag stötte på när jag jobbade på Ikea för några år sedan. Hon hade som vana att när hon inte "orkade" åka hem med bussen så fejkade hon svimningsanfall så att den förskräckta personalen ringde ambulansen och vips, skjuts hem!

Det gick bara några gånger, sen kände både personal och ambulanspersonal igen henne. När jag var ny "svimmade" hon mitt framför receptionen och jag ringde 112, ambulansen kom, kände igen henne och jisses en sådan utskällning hon fick!

• Svar på tråden Konstigaste som personen du stött på?
  • IsDimma

I kvarteret bredvid mitt eget så bor det en kvinna, hon kanske är 60 år. Men hon ser vid en snabb anblick ut att vara 85-90 år. Risigt hår, går väldigt böjd. Hon är klädd i en tunn tröja, jeansshorts som går ner till knäna och så flip-floptofflor. Året om! Alltid samma kläder. Hennes fötter är alldeles blå (förfrusna eller dålig blodcirkulation kanske?).

Iaf, när jag såg henne första gången var det -15 grader, mitt i vintern. Jag trodde hon rymt från något ålderdomshem. Såg henne på bussen. Men jag tror inte det längre. Ser henne ibland på bussen, hon åker alltid mellan samma hållplatser.

Vi bor i Göteborg så så väldigt ofta är det i te -15 men det händer. Och även en vanlig vinter när det är runt nollan eller några plusgrader så ser det förbannat kallt ut barfota i tofflorna och med bara shorts och en T-shirt med en tunn kofta över. Brr

• Anonym (Ts)
    IsDimma skrev 2015-03-30 09:25:26 följande:

I kvarteret bredvid mitt eget så bor det en kvinna, hon kanske är 60 år. Men hon ser vid en snabb anblick ut att vara 85-90 år. Risigt hår, går väldigt böjd. Hon är klädd i en tunn tröja, jeansshorts som går ner till knäna och så flip-floptofflor. Året om! Alltid samma kläder. Hennes fötter är alldeles blå (förfrusna eller dålig blodcirkulation kanske?).

Iaf, när jag såg henne första gången var det -15 grader, mitt i vintern. Jag trodde hon rymt från något ålderdomshem. Såg henne på bussen. Men jag tror inte det längre. Ser henne ibland på bussen, hon åker alltid mellan samma hållplatser.

Vi bor i Göteborg så så väldigt ofta är det i te -15 men det händer. Och även en vanlig vinter när det är runt nollan eller några plusgrader så ser det förbannat kallt ut barfota i tofflorna och med bara shorts och en T-shirt med en tunn kofta över. Brr

Stackars tant :( Hon har nog ingen som tar hand om henne.

Jag kom på en till märklig person jag ofta ser. Under min gymnasietid för ca 20 år sen, så åkte jag buss till skolan. Nästan varje dag åkte bussen förbi en ung kvinna som "powerwalkde", antagligen till jobbet. Oavsett säsong var hon alltid mycket solariebrun och lätt att känna igen för hon hade alltid samma blonderade hår uppsatt i en fluffig tofs högst uppe på huvudet, 80-talsstil. När jag flyttade hem till stan för något år sedan insåg jag att hon forftfarande går samma sträcka varje dag (eller igen i alla fall, nu när jag cyklar till jobbet den sträckan). Samma frisyr, samma solariebrun hud (men mycket rynkigare) och det är så konstigt att se henne se exakt likadan som för ca 20 år sedan, framförallt som att frisyren är identiskt, håret är bara tunnare. 20 år har fått och hon har bara åldrats, inte förändrats.
  • Anonym (..)

Vi har en kvinna i vår stad som är rosa. Och då menar jag allt i rosa, inklusive håret...

• Anonym (Ts)
    Anonym (..) skrev 2015-03-30 21:51:59 följande:

Vi har en kvinna i vår stad som är rosa. Och då menar jag allt i rosa, inklusive håret...

Haha, det har vi med. Vi gick på samma skola ett tag och hon är fortfarande helt rosa ända ner till gympakläderna jag ser henne i på Friskis & Svettis. :)
  • Anonym (Lene)
    Anonym (..) skrev 2015-03-30 21:51:59 följande:

Anonym (Ts) skrev 2015-03-30 22:09:16 följande:
    Haha, det har vi med. Vi gick på samma skola ett tag och hon är fortfarande helt rosa ända ner till gympakläderna jag ser henne i på Friskis & Svettis. :)
    LOL

Det är kanske samma tant :D

Vi hade en snubbe på jobb som var helt 100 på att han kommunicerade med sin bil via sin transistorradio och gav den order att köra runt och meja ner folk. Jag behöver nog inte tillägga att han var inte riktigt frisk vid det tillfället :D

• Anonym (kuf)

I en skivaffär. Ägaren hade lite verbala tics för sig:

"Hmpfff. Vilken skiva sa du? Hmpfff. OK! Hmpfff!" osv. 

Haha. Tyckte lite synd om honom. Faktiskt.

• Anonym (Granne)

Min förra granne Tourettesmannen. Han hade (som ni kanske förstår) tourettes, och gick runt och skrikharklade sig jämt. Han hördes dygnet runt i trapphuset när han skulle rasta sina hundar, utanför hördes han också. Han gick också och ryckte på axlarna väldigt häftigt jämt. Tack och lov hördes det inte mellan lägenheterna men han hade fru och barn som jag inte förstår hur de orkade. Tyckte jättesynd om Tourettesmannen också, det måste ha varit asjobbigt att ha såna tics jämt.

• Anonym (..)
    Anonym (Lene) skrev 2015-03-31 16:23:46 följande:
    Anonym (Ts) skrev 2015-03-30 22:09:16 följande:Haha, det har vi med. Vi gick på samma skola ett tag och hon är fortfarande helt rosa ända ner till gympakläderna jag ser henne i på Friskis & Svettis. :)
    LOL

Det är kanske samma tant :D

Vi hade en snubbe på jobb som var helt 100 på att han kommunicerade med sin bil via sin transistorradio och gav den order att köra runt och meja ner folk. Jag behöver nog inte tillägga att han var inte riktigt frisk vid det tillfället :D

Uppsala? :)
  • Anonym (j)

Har en man som går runt i vårt område, sätter sig ner på parkbänkar och rabblar upp vilket datum det är, och det exakta klockslaget (med sekunder och allt) just när han sätter sig ner. Lite som Fröken ur.

Och sen är det en tant i trasiga kläder, med haltande och framåtlutad gång, som brukar sitta på bänkar i centrumet där mitt jobb ligger och fråga alla förbipasserande: "Kan du hjälpa mig?" Hon vill ha hjälp med pengar, och sen går hon in i olika butiker och frågar om hon kan få växla till 20-lappar. Lite då och då kommer hon in på jobbet, går bort till hyllan där vi har stödstrumpor, och plockar på sig ett paket, sen går hon ut utan att betala. Fast nu har hon gjort det så många gånger att hon är portad. Och jag tror att hon snott saker även från andra butiker i centrumet, en gång hörde jag henne bråka med personalen i en av mataffärerna. Något står inte rätt till med henne, det är ett som är säkert.

• Nape

Oj, världen är full av udda människor. Såhär på rak arm kommer jag att tänka på tightsmannen/ leggingsmannen. Han vistas ofta utanför en köpgalleria, ser ut att vänta på någon men är alltid ensam. Han är alltid klädd i leggings och jag har sett att han ofta står och halsar direkt från ett mjölkpaket.

• Anonym (Puff)

Puffar upp denna tråden :)

Svar på tråden Konstigaste som personen du stött på?