• Anonym (Rådis)

Ska SD, V, Mp, Fp få ha nämndemän/domare?

Våldsvänstergruppen RG som arbetar med Expressen och Expo, har hittat 2 domare från SD som inte gillar invandrare, kan man tänka sig vilken sensation Spöke
    Ska då SD-hatare i V, Mp och Fp få döma över någon nationalist eller i SD?

• Svar på tråden Ska SD, V, Mp, Fp få ha nämndemän/domare?
  • Anonym (Neutral javisst)

Nej så klart! Ska man jobba som domare ska man vara helt neutral!!! Självklart!

• Anonym (Maja)

Det är synnerligen olämpligt med förtroendevalda som uttrycker sig rasistiskt oavsett partitillhörighet.

Det är olämpligt att uttrycka sig "hatiskt" även på andra sätt. Att uttrycka ogillande för andra partier, politiska åsikter eller förslag måste man förstås kunna göra som politiker. Så sakligt som möjligt ska man uttrycka sig för att få mitt förtroende men tycker att det är ok om politiker ibland blir irriterade på sina politiska meningsmotståndare i debatter och liknande.

• Anonym (Maja)

Får också tillägga att det inte är jämförbart på något som helst sett att uttrycka sig ogillande mot ett annat parti med det som dessa nämndemän uttalat.

• Anonym (Rådis)

Vad jag sett är det som vanligt gammat, utan bevis och ska bli spännande att se vad de hittar från andra partier inkl. deras eget.
    Ingen har påvisats med att döma fel.

• kvs

hela systemet med nämndemän är feltänkt. Det finns ingen anledning till att vi ska ha ett gäng avdankade politiker i våra rättssalar. Jag inbillar mig att det är vettigare att ha jurister på dessa positioner...

Svar på tråden Ska SD, V, Mp, Fp få ha nämndemän/domare?