• Anonym (Stark)

kom ihåg denna dagen.

Jag har druckit.... Igen.....

• Svar på tråden kom ihåg denna dagen.
  • Anonym (Stark)

Jag ska klara det denna gången att hålla

Mig nykter resten av april, maj, juni och eventuellt i juli är jag gravid för andra gången.

• Anonym (Stark)

Trasig barndom. Mamma slog mig. Pappa söp och psykade mig.

Mobbad under hela skoltiden, varje jävla helvetesdag!

Började skolka,

Började skära mig

Började sluta lämna mitt rum.

• Anonym (Stark)

Ångesten börjar släppa lite nu.

Tänker positivt.

Att jag har det bra nu. Bara den där förbannade alkoholen som jag SKA hålla

Mig borta IFRÅN!!!

• Anonym (nope)

Sluta skyll på din barndom etc... ta av dig offerkoftan och börja lev FRAMÅT!

• Anonym (Stark)
    Anonym (nope) skrev 2015-03-31 16:35:33 följande:

Sluta skyll på din barndom etc... ta av dig offerkoftan och börja lev FRAMÅT!

Jag har tagit av mig offerkoftan. Det är ingen som har en aning om mitt tidigare liv.

Det var bara lite bakgrund. Men du gav mig styrkan att fortsätta tänka framåt och inte släppa den tanken. Behöver verkligen bara reflektera öppet här med saker och ting. Ibland blir man svag och får ett bakslag efter flera år av motivationstänkande.
  • Anonym (T)

Se till att inte ha alkohol i din närhet. Sök hjälp så du bearbetar orsaken till att du dricker.

• Anonym (Stark)
    Anonym (T) skrev 2015-03-31 19:25:32 följande:

Se till att inte ha alkohol i din närhet. Sök hjälp så du bearbetar orsaken till att du dricker.

Jag har sökt hjälp. Fick bara kalla handen. En psykolog skulle ringa mig men gjorde aldrig det. Ska byta VC men har ej hunnit.

Fy fan vilken hemsk drog alkoholen är. Blir ju inte bättre av att den är så tillgänglig.

Den lilla sprit som fanns hemma har jag slängt. Skönt att få skriva av sig lite. Blir som en öppen dagbok...
Svar på tråden kom ihåg denna dagen.