• himmelsdiamant

Jobba inom förskola som förälder

Ni småbarnsföräldrar som jobbar i förskolan, hur gör ni för att orka kombinationen att jobba med barn och ha egna/eget barn att ta hand om sen hemma?

Jag är ensamstående till en treåring, har henne varannan vecka, och jobbar 75% på en förskola fram till juli (ett vikariat). Och jag har så sjukt svårt med energin för min dotter kär jag har henne och det känns så jobbigt att det är så. Jag kommer direkt från en sjukskrivning för ångest (började detta vikariatet 9/3) och mådde riktigt dåligt innan jag började jobba. Nu jobbar jag på en förskola och som sagt går med en sjuk ångest de dagar jag har min treåring för att jag inte hinner återhämta mig mellan jobb och jobb.

Har någon tips på hur man ska orka?

• Svar på tråden Jobba inom förskola som förälder
  • himmelsdiamant

Eller om det finns en tråd som handlar om samma sak, jag har letat men hittar inte men vet att det skrivits fler trådar.

• Natulcien

Jag tror inte att det där har med ditt jobb att göra? Antagligen skulle du känna likadant oavsett yrke, tror du inte? Det är nog snarare att göra med att du har varit sjukskriven och kanske inte riktigt har återhämtat dig?
    Går du och pratar med någon?

• himmelsdiamant

Nej jag känner att det har med jobbet att göra. Jag har tre års erfarenhet av förskolan och sen jag jobbade senast inom det för ett år sedan har jag tänkt o sagt att inte mer förskola just för att det blir för mycket att kombinera barn med det, men sa ja till detta trots att jag kände att det var fel och sedan har kbt psykologen jag går hos gett rådet att jobba där ändå (har med tvång och annat att göra som gör att han säger så) och såklart upplever jag det väldigt energikrävande och främst så har jag inget tålamod kvar efter arbetsdagens slut. Jag jobbar med ettåringar. Jag svek mig själv som sa ja trots att jag kände att detta jobbet var fel, att det var fel att tacka ja till detta, och nu vet jag inte alls hur jag ska hantera det och konsekvenserna det får för mitt mående.

Svar på tråden Jobba inom förskola som förälder