• Äldre 1 Apr 11:31
    4505 visningar
    4 svar
    4
    4505

    Sophiahemmet. Kostnad?? vårdgarantin..

    Hej.

    Vi har precis påbörjat en fertilitetsutredning på sophiahemmet.

    Vi vände oss dit själva, och nu har vi betalat för läkarbesök 2 ggr som ingår i högkostnadskortet.

    Om vi en IVF behandling skulle behöva göras., är det då 3 försök som ingår i vårdgarantin om man uppfyller dom kraven? Är det automatiskt så eller när är man privat eller landstings patient på Sopihahemmet?

  • Svar på tråden Sophiahemmet. Kostnad?? vårdgarantin..
  • Äldre 1 Apr 11:38
    #1

    Ni har rätt till 3 landstingsfinansierade försök om ni uppfyller de krav som finns, t.ex. ålder. De görs i så fall på huddinge och dit är det kö, ivf ingår inte i vårdgarantin.
    Vill ni göra IVF på sophiahemmet får ni betala. 

  • Äldre 1 Apr 13:13
    #2

    Hej jag kan tyvärr inget om sånt men vi har precis gjort ivf på sophiahemmet, där vi betalat själva. Dom är jätte duktiga och trevliga, var där idag för jag är gravid i vecka 5+5 och fick se min bebis med ett slående hjärta. Vet iof att köerna är rätt långa om man får ivf "gratis" men om du betalar så kan du börja samma månad;)

  • Äldre 29 Apr 16:02
    #3

    JätteGrattis Nilla. Va kul.

    Då förstår jag bättre Tack för svaren. ? N Nilla

  • Äldre 24 Feb 22:23
    #4

    Jag har gjort 3 hela IVF samt 4 FET på Sophiahemmet. En graviditet men tyvärr MF. Kollade med dem om det på något sätt går att komma till dem via vårdgarantin men det är omöjligt, tyvärr.

Svar på tråden Sophiahemmet. Kostnad?? vårdgarantin..