min fyraåriga son! HJÄLP
Jag har två söner en på fyra och ett halv och en som har precis fyllt ett.
Fyraåringen är omöjlig, jag vet inte längre vad jag ska göra...
Det började en månade innan han skulle fylla 4, det har inte gett med sig, alla sig det är en period det går över, för mig är det mycket mer än så...
Han har blivit vild, skrattet är väldigt retande och okontrollerat, han skrattar för inget, han har varit blöjfri sedan han var 2 år nu kissar han dagligen på sig till och med flera gånger per dag, nattetid kommer det inget.
jag vet att han söker uppmärksamhet från lillebror, men han får uppmärksamhet av oss föräldrar av mor-farföräldrar, av vänner bekanta, släkt, kusiner... det tycker inte vi är något brist på men han kan inte få all uppmärksamhet som han fick innan... det går bara inte för att jag tycker att det är fel...
Vi har börjat med att dra in på saker, tex. ipaden, aktiviteterna (fast vi betalar för de), lekträffar med kusin, men inget hjälper samma beteende hela tiden...
Han knuffar lillebror, sätter krokben för honom, tar allt ifrån honom och då menar jag precis ALLT, han har tillochmed försökt ta ifrån honom hans mat....
jag får säga till 100gånger känns det som samma sak.
sluta slå lillebror, sluta ta leksaker ifrån honom, sluta skratta hysteriskt,
sluta, sluta, sluta, sluta....
det är det enda jag säger hela dagen lång....
jag har försökt att ignorera han beteende, jag har försökt att prata med honom...
Snälla hjälp... ni som har varit med om det här, vad ska jag göra hur ska jag göra?
Säg bara inte det går över för jag håller på att bli galen....