• ÄggformUF

Hur många datorer äger du?

Hej!

Jag gör en undersökning till min matematikkurs där jag bl.a ska göra ett diagram om hur många datorer svenskar äger. Jag hade uppskattat om ni la tre sekunder på att svara i enkäten!

Tack!

goo.gl/forms/P4ee5iGMlD
  • Svar på tråden Hur många datorer äger du?
  • Lena

Jag äger en dator. Familjen har två plus en server gemensamt. Min man har en och mitt ena barn har en. Jag använder även min jobblaptop och min man sina två.

• Harmagedon
    Frontline skrev 2015-04-02 11:39:16 följande:

Spelar Word och Excel?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Förlåt. Jag försökte vara lustig.
  • Unis

En dator. Den räcker gott och väl.

A Sky Full of Stars. I think I see you.....
  • Unis
    Michael 310 skrev 2015-04-02 14:11:53 följande:
    Har 2 gammla och 2 nya stationära datorer 4 surfplattor och en laptop.
    Vad har du alla datorer till.....Förvånad
    A Sky Full of Stars. I think I see you.....
  • Grande Rock
    Pescetarian skrev 2015-04-02 10:55:30 följande:

Jag har endast en (MacBook), men till den har jag tre olika hårddiskar. Och för mig är det hårddisken som är själva datorn. Det runt om är bara skalet.

Hur tänker du då?

Jag hade kunnat förstå om du sagt att processorn var datorn och resen var skal, men hårddisk?

Är ett USB-minne också en dator?

Som svar på TS fråga så har jag tre, två jag använder och en som borde ha utrangerats för länge sedan.
    Be-bop-a-lula hela jävla dan
  • Michael 310
    Unis skrev 2015-04-02 18:51:35 följande:

Vad har du alla datorer till.....

jag spelar på en och sambon spelar på en, 2 är våra gammla som vi inte flytrat över filer ifrån. laptoppen är min skoldator och en surfplatta är min en sambons och dom andra två har jag vunnit på bingo på jobbet ;) Dock räknar jag alla som mina då deet är jag som köpt dom även om sambon nytjar. dom helt.
  • Michael 310

vill egentligen köpa en till, en surface 3 för att kuna slå ihop surfplatta och laptop till en enhet. Men känns lite onödigt så länge de jag har fungerar..

• Pescetarian
    Grande Rock skrev 2015-04-02 19:17:03 följande:

Hur tänker du då?

Jag hade kunnat förstå om du sagt att processorn var datorn och resen var skal, men hårddisk?

Är ett USB-minne också en dator?

Som svar på TS fråga så har jag tre, två jag använder och en som borde ha utrangerats för länge sedan.

Man kan köpa ett sånt paket av Apple. Kommer inte in på sidan själv, men går du in på Apples hemsida så kan du läsa om det själv. Det är den för 27000:- + 9000:- + 7000:-. Du fattar om du går in och läser om det.
  • Aniiee

Jag har 5 datorer. 4 stationära och en laptop. Totalt 7 skärmar. Sen har jag även två surfplattor plus att jag kan surfa på 4 spelmaskiner om jag vill/behöver.

Resten av familjen har en dator och en surfplatta var, varsin smartphone, och två gemensamma speldatorer. Så.... Totalt i huset finns 12 datorer och 9 surfplattor. Tror jag, någon har nog en jobbdator också.

Ska vi räkna med datorer som ligger och skräpar på vindar och i källare så är vi säkert uppe i 20 eller så...

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • fluu

Två, sambon äger en. En av mina är dock så gammal och har aids eller något och används mest som lagringsutrymmer för uråldriga saker. Har man tur startar den ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Giovanna

Jag har två. En laptop och en smartphone.

• thekinglol

Jag har 4 stationära datorer 1 laptop 8 stycken skärmar. Jag har en hos min mamma. Samt har jag en hos min pappa min laptop har jag med överallt. Tre stycken av de stationära datorerna är till datorspelande den fjärde har jag till att göra alla mina vardagliga saker. Jag har också tre stycken surfplattor en hos min mamma en hos min pappa. Den sista har jag i skolan och hos kompisar samt andra saker. 

• gahadas

2 stationära 
    1 laptop
    2 små servrar (miniITX)
    2 rackservrar (DL380 G7 i ett vmware-kluster som i sin tur kör ytterligare 6 virtuella servrar)

Svar på tråden Hur många datorer äger du?