Kiss-problem, kissklocka?
Behöver råd angående barn som kissar ner sig!
Vi har en 5-åring hemma som i stort sett kissar ner sig DAGLIGEN sen ungefär 1 år tillbaka, då han slutade helt med blöja! OCH JAG ÄR SÅ LESS! Vi har provat med allt! Beröm, belöning, bestraffning, tjat, pedagogiska prat INGET fungerar! I samband med att jag är höggravid och mitt hem ständigt luktar kiss då vi bor i lägenhet och endast har tillgång till tvättstuga varannan vecka, så känner jag att jag börjar förvandlas till en sämre människa. Det har gått 1½ år och det är NOLL framsteg från dag 1! Hemma går det någorlunda bra (men långt ifrån alltid) men framförallt på dagis kissar han på sig jämt, vilket har varit väldigt jobbigt denna vinter med alla overaller o allt som ska tvättas, och jag blir lite frustrerad när dagisfröken säger " Ja men xxxx säger ju att han inte är kissnödig innan vi går ut i 2 timmar och leker".Grrr!Blir så sur, vår son kan ju knappast vara den första som ljuger om att han inte behöver gå på toa, så upplyste fröken om att han visst behöver gå på toa innan de går ut o att han får gå på toa oavsett om han säger att han är kissnödig eller ej, vilket ledde till en avsevärd förbättring ett par månader.
Men nu är det återigen dagligen kissa ner sig och jag vet inte vad jag ska göra längre!Tips?Råd? Han kissar inte på sig på nätterna, utan det är på dagen. Han är oerhört lätt-distraherad så tror helt enkelt att han inte tänker på att gå på toa innan det är för sent. Men nu börjar han skolan om några månader o vill inte behöva gå igenom detta på hans skoltid o att han får problem med andra barn som mobbar honom osv. Funderar på nån sån där armbandsklocka som man kan ställa in alarm på när han ska gå och kissa, för vi kan ju inte alltid vara med och påminna honom.Någon som har provat den metoden eller vet vart man köper sådana klockor? Helst inte allt för dyra, men oandra sidan kan det vara värt varenda krona om det fungerar.