• SkönKille

Vad tycker ni om Jimmie Åkesson och dem rumänska tiggarnatiggarna

Ja vad tycker ni? Själv tycker jag inte så mycket. Vore roligt att höra eller rättare sagt få se vad andra tycker

OCH?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Jimmie Åkesson och dem rumänska tiggarnatiggarna
  • Anonym (April)
    sjuttiofemman skrev 2015-04-09 08:11:15 följande:
    Tror faktiskt att den typiske Sd-väljaren har intellekt i nivå med en femåring, med tanke på hur de argumenterar. Kalle Anka är nog det mest avancerade de har läst.
    Vi och dem. De som läser Kalle Anka. Intressant!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-04-11 16:15:32 följande:
    Tror hen menade sjuttiofemmans inlägg om SDare som ju inte var snällt sagt, men tydligen är SD en folkgrupp eller liknande för Gert som man kan uttala sig rasistiskt om. Hahahahaha!
    Jag tror inte att det några som helst problem att få en normalbegåvad femåring att hyfsat förstå vad som menas med rasism. Så det var lite elakt mot femåringarna av Sjuttiofemman att jämföra dem med vissa sverigedemokrater.

Det är ju oerhört märkligt att så många sverigedemokrater viftar med rasistkortet så fort någon är kritisk till partiets politik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-11 16:27:29 följande:
    Ungefär som islam är en folkgrupp då. 
    Nej, islam är en religion. Trodde du visste det. SD är varken en folkgrupp eller religion förutom för de som ser upp till Åkesson som en gud. Du kanske tillhör dem eftersom du åberopar rasism mot SD.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-11 17:25:40 följande:
    Nej, islam är en religion. Trodde du visste det. SD är varken en folkgrupp eller religion förutom för de som ser upp till Åkesson som en gud. Du kanske tillhör dem eftersom du åberopar rasism mot SD.
    Men då är det ju konstigt att om man går med en tröja eller keps som det står något negativt om islam på blir man anmäld för hets mot folkgrupp.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-11 17:31:44 följande:
    Men då är det ju konstigt att om man går med en tröja eller keps som det står något negativt om islam på blir man anmäld för hets mot folkgrupp.
    Om du tycker det är konstigt läs på här så kanske det klarnar:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
  • LAHR

Åkesson skiter jag i helt ointressant som människa och tiggarna hälsar jag på som vilken människa som helst dock ger jag inga pengar då jag är lika fattig själv, helt ärlig.

"you can do it you are a croft"
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-11 17:51:38 följande:
    Om du tycker det är konstigt läs på här så kanske det klarnar:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
    Aha, så islam är en ras? Då antar jag att SD är en ras också. Man kanske borde anmäla Rossana Dinamarca för hets mot folkgrupp.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-11 17:55:42 följande:
    Aha, så islam är en ras? Då antar jag att SD är en ras också. Man kanske borde anmäla Rossana Dinamarca för hets mot folkgrupp.
    Nej, du får klicka och sedan läsa under länken. Wikipedia skiljer sig lite åt från Kalle Anka, men med träning kan man knäcka koden.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-11 18:09:12 följande:
    Nej, du får klicka och sedan läsa under länken. Wikipedia skiljer sig lite åt från Kalle Anka, men med träning kan man knäcka koden.
    Tycker du att satirteckningar på Profeten Muhammed är rasistiskt?
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-11 18:10:54 följande:
    Tycker du att satirteckningar på Profeten Muhammed är rasistiskt?
    Det beror sig på vad teckningarna föreställer. Hej då Gert.
  • Aqt
    FDFMGA skrev 2015-04-11 14:14:55 följande:

Så Nihka har skrivit rasistiska inlägg.

Spännande!

Kan du ge något exempel

"Från dem" skrev jag och då menar jag att det ofta generellt anspelas på att vita medelålders män är rasistiska. Som om vänstermänniskor generellt anser att vita män är sämre människor p.g.a hudfärgen. Det är rasistiskt. Och jag upplever faktiskt en hård ton från vänsteranhängare när de inte kan bemöta fakta som är emot deras ideologiska tankesätt, kan t.ex vara fri invandring o.s.v.
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2015-04-12 19:57:25 följande:
    "Från dem" skrev jag och då menar jag att det ofta generellt anspelas på att vita medelålders män är rasistiska. Som om vänstermänniskor generellt anser att vita män är sämre människor p.g.a hudfärgen. Det är rasistiskt. Och jag upplever faktiskt en hård ton från vänsteranhängare när de inte kan bemöta fakta som är emot deras ideologiska tankesätt, kan t.ex vara fri invandring o.s.v.
    Nu var det inte så du uttryckte dig. Att den rasistiska extremhögern anser att vänsterfolk har en nedvärderande och rasistisk inställning till vita är en annan diskussion - där det är möjligt att en del av de sverigedemokrater som står nära SvP har en liknande uppfattning.

Men nu skrev du åsikter i ditt inlägg. Du är inte ensam om att anse att det är rasistiskt att uttrycka invändningar mot SD eller sverigedemokraters beteende.

Frågan om ni betraktar SD som en religiös rörelse och att det är kulturrasism att ifrågasätta sverigedemokratisk liturgi är därför berättigad.

Ingen skulle väl ens komma på tanken att kalla någon som ger utryck för sin avsky för miljöpartister, sossar eller moderater för rasist enbart på dessa grunder.
    Aqt skrev 2015-04-11 07:51:34 följande:
    Du gör med en nedvärderande härskarteknik, ganska vanlig särskilt bland "tolerant" vänsterfolk som ocks ofta blir arga när fakta och verklighetens kollapsade migrationspolitik tas upp. Då kommer spydigheterna och rasism fram från dem och riktas mot de som har en annan åsikt.

• sjuttiofemman
    Anonym (April) skrev 2015-04-11 16:45:47 följande:
    Vi och dem. De som läser Kalle Anka. Intressant!
    Ja, jag vill inte klumpas ihop med ett gäng IQ-befriade rasister.
  • Aqt
    FDFMGA skrev 2015-04-12 22:11:36 följande:

Nu var det inte så du uttryckte dig. Att den rasistiska extremhögern anser att vänsterfolk har en nedvärderande och rasistisk inställning till vita är en annan diskussion - där det är möjligt att en del av de sverigedemokrater som står nära SvP har en liknande uppfattning.

Men nu skrev du åsikter i ditt inlägg. Du är inte ensam om att anse att det är rasistiskt att uttrycka invändningar mot SD eller sverigedemokraters beteende.

Frågan om ni betraktar SD som en religiös rörelse och att det är kulturrasism att ifrågasätta sverigedemokratisk liturgi är därför berättigad.

Ingen skulle väl ens komma på tanken att kalla någon som ger utryck för sin avsky för miljöpartister, sossar eller moderater för rasist enbart på dessa grunder.

Bara i det här forumet har ord som iqbefriad, rasist, att man är drabbad av fobi o.s.v använts för vanliga vardagliga åsikter om t.ex religiös fundamentalism och segregationsfrågor.

Tråkigt att det ska vara så tycker jag.
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2015-04-13 11:47:23 följande:
    Bara i det här forumet har ord som iqbefriad, rasist, att man är drabbad av fobi o.s.v använts för vanliga vardagliga åsikter om t.ex religiös fundamentalism och segregationsfrågor.

Tråkigt att det ska vara så tycker jag.
    Det är klart att det inte är särskilt befrämjande för diskussionen att kalla enskilda sverigedemokrater intelligensbefriade, själv försöker jag oftast  visa var tanken lett fel - eller var okunskapen är som störst. Som i går till exempel när en enskild sverigedemokrats vägran att följa en länk till en artikel i Expressen innebar att sverigedemokratens synpunkter blev en smula malplacerade.

Hursomhelst - oavsett om man kallar en enskild SD-aktivist för intelligensbefriad eller om man som jag anser att SD:s platta budskap innebär att det främst är personer som föredrar enkla svar på komplexa frågeställningar som attraheras av partiets budskap så finns det inget rasistiskt i detta.

Dessutom anser jag att det oftast är SD-aktivister som väljer att fokusera på person i stället för ämne, ibland på grund av att SD-aktivister har ett så svulstigt språk att det tycks vara nästintill omöjligt för dem att skilja mellan ämne och person.
Svar på tråden Vad tycker ni om Jimmie Åkesson och dem rumänska tiggarnatiggarna