• Anonym (Jämställdhetsivrare!)

    Brukar ni ta del av godbitar i "patriarkatet"?

    Och nej, jag tänker inte ge några exempel på vad dessa godbitar kan vara för någonting. De flesta människor förstår vad det kan röra sig om.

    Jag brukar skrika: "Kärringjävel!" i huvudet åt kvinnor, när jag är arg på dem. Men det är allt jag "bidrar" till.

    Hur är det med er? Våga vara ärliga nu!

  • Svar på tråden Brukar ni ta del av godbitar i "patriarkatet"?
  • Anonym (Pascal)

    Godbitar? Menar du julskinka, påskgodis, midsommarsnaps och sånt?

  • Anonym (Jämställdhetsivrare!)
    Anonym (Pascal) skrev 2015-04-04 00:43:18 följande:

    Vad pratar du om? Kan du tala svenska tack!


    Patriarkat -> Positiva saker för dig själv i detta -> vad tar du del av?
  • Anonym (Jämställdhetsivrare!)
    Anonym (Pascal) skrev 2015-04-04 00:43:18 följande:

    Vad pratar du om? Kan du tala svenska tack!


    Nä.
  • Anonym (Pascal)

    Jag tar avstånd från patriarkatet så jag firar inte påsk och jul och sånt.

  • Anonym (Pascal)

    Jag dansar inte heller full runt midsommarkuken Skrattande

  • Anonym (Jämställdhetsivrare!)

    Det kallas traditioner - inte patriarkat.

  • driver28
    Anonym (Jämställdhetsivrare!) skrev 2015-04-04 00:16:51 följande:

    Och nej, jag tänker inte ge några exempel på vad dessa godbitar kan vara för någonting. De flesta människor förstår vad det kan röra sig om.

    Jag brukar skrika: "Kärringjävel!" i huvudet åt kvinnor, när jag är arg på dem. Men det är allt jag "bidrar" till.

    Hur är det med er? Våga vara ärliga nu!


    Vet inte riktigt om det kan klassas som att dra fördel av patriarkatet att skrika kärringdjävel åt kvinnor. Särskilt som jag tolkar det som om TS gör detta i sitt huvud snarare än åt dem. Jag tror godbitarna TS menar snarare är ojämställda fördelar i samhället som män har enligt TS. Högre lön än kvinnor kanske? Eller annat man kan påverka som att kolla sport med en kall öl i handen medan frun byter blöjor kanske? Er gissning är lika bra som min.....
  • Anonym (Jämställdhetsivrare!)

    Bra gissningar Driver, det är litet åt det hållet jag menar.

  • Anonym (raptor)

    Ptja, det är en fördel att män är vana att ta order, är man tydlig, pekar med hela handen och svär tillräckligt mycket (framförallt kollektivare fattar knappt annars) brukar de göra som man vill.

    "Men vaffan sysslar du med Jonne kör ut palljävlarna till lastbilajäveln nu, glo i taket och tänka på Brittan (Britney Spears) får du göra i dubbelsängen hemma!"

    Det är äkta patriarkal bullshit för mig, och den som testar samma ledarstil på en grupp kvinnor i vården hade nog fått...problem....

  • Anonym (Fritzygirl)

    TS, du låter som en av de där aggressiva feministerna som inte blir nöjda innan kvinnor har absolut flest fördelar, behöver inte göra något utan enbart föda ungar och sättas på piedestal före, under och efter tiden för att de skaffat barn. D.v.s. hela livet. Enligt era ideal, ska männen reduceras till idioter som arbetar och har noll rättigheter för allihopa är potentiella våldtäktsmän. 

    Jag är kvinna och jag avskyr din sort. Det har gått för långt. Och vi har inget patriarkat.  Att du beskriver Sverige som ett patriarkat visar klart och tydligt att du inte vet vad ordet betyder.

  • Anonym (raptor)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-04-04 12:25:54 följande:

    TS, du låter som en av de där aggressiva feministerna som inte blir nöjda innan kvinnor har absolut flest fördelar, behöver inte göra något utan enbart föda ungar och sättas på piedestal före, under och efter tiden för att de skaffat barn. D.v.s. hela livet. Enligt era ideal, ska männen reduceras till idioter som arbetar och har noll rättigheter för allihopa är potentiella våldtäktsmän. 

    Jag är kvinna och jag avskyr din sort. Det har gått för långt. Och vi har inget patriarkat.  Att du beskriver Sverige som ett patriarkat visar klart och tydligt att du inte vet vad ordet betyder.


    Fattar inte du att trådstarten är en kille som fiskar? Det finns ett par sköna lirare här som försöker låtsas vara feminister av olika anledningar men de är genomskinligare än cellofan för det mesta.


  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (raptor) skrev 2015-04-04 12:28:30 följande:
    Fattar inte du att trådstarten är en kille som fiskar? Det finns ett par sköna lirare här som försöker låtsas vara feminister av olika anledningar men de är genomskinligare än cellofan för det mesta.
    Det var det jag trodde först, ja. Men jag tror snarare att det är någon som försöker med omvänd psykologi för det är så dåligt skrivet, absolut inte trovärdigt. Dessutom använder inte den typen av folk uttryck som patriarkat och godbitar. De har inte den mentala kapaciteten för att ha en vokabulär av den storleken.
  • Anonym (Pascal)
    Anonym (Jämställdhetsivrare!) skrev 2015-04-04 02:31:54 följande:

    Det kallas traditioner - inte patriarkat.


    Jovisst, fast ur vad kommer de traditionerna? Vilket synsätt och vilka signaler om jämställdhet skickar kristendomen ut och hur tror du att den tron har påverkat människor från dag ett fram till idag?

    Det finns miljarder människor som tar detta på lite större allvar än de som bara ser traditioner, nämligen de som verkligen tror på en allsmäktighet av manligt kön. Att sätta kvinnan på samma plats som mannen skulle enligt dem vara att gå emot gud. Detta är djupt rotat i väldigt många, troende eller ej. Så är det ju.


Svar på tråden Brukar ni ta del av godbitar i "patriarkatet"?