Infektion under mjölktanden??
Hej, Behöver hjälp av tandläkare.
Har en son som på nyårsdagen ramlade och slog upp en framtanden i tandköttet. Han var då 2,5 år. Senaste veckorna har jag sett att tanden börjat komma ner mer och detta har förstås glatt mig! I veckan var han på röntgen igen och då ser man tydligt att tanden kommit ner en bra bit. Den är nästan helt ute nu. Den är lite lite lös. På röntgenbilderna kunde man se att mellan roten på mjölktanden och den nya tanden var det svart istället för vitt. Vår tandläkare sa då att det är var som ligger där uppe och att tanden måste dras ut. Vet inte om jag litar på honom som är 67år gammal.. Vi vill verkligen inte att han ska behöva dra ut tanden. Gå utan tand tills han är 8år gammal.. Kan man inte få bort infektionen på nåt sätt? Är det ens säkert att det ÄR en infektion? Är det skadligt för den nya tanden om mjölktanden inte dras ut? Kan man få gå till en annan tandläkare och ta nya röntgenbilder och få ett andra utlåtande? Jag har förstås googlat om detta och läst att om det syns en varblåsa på tandköttet så är delen infektion, men nån sån har han inte. Han har inte heller ont. Kan nån hjälpa mig? ????