• Dr Mupp

skor till slitvarg

Finns det några skor som håller mer än en månad till slitvargar? 

Jag vet inte vad han gör med sina skor men sommarskor är slut efter en månad och vinterskor får vi köpa 2-3 par per säsong. Nu är första paret sommarskor slut och vi är i början av april. Skrikandes

Det kan inte vara normalt. Hans syskon klarar sig med ett par vinterskor och 1-2 par sommarskor beroende på om de växer ur de första paret eller inte. Deras skor är i så bra skick efter en säsong att de går att använda till fler barn.

Jag har verkligen inte råd att köpa nya skor varje månad och det verkar ju inte spela nån roll vad man köper. Skopunkten eller snordyra märkesskor, det är bara trasor kvar efter en månad. Jag överväger seriöst att svetsa ett par skor i rostfritt stål till honom, de borde hålla en säsong i varje fall. Flört

Han sliter för övrigt mycket på alla kläder. Han är pojken som jag tvingats köpa nya överdragsbyxor och vinterbyxor för att han slitit ut dem, inte för att han växt ur dem. På en vintersäsong så mördar han en sådär 3-4 par handskar. Lägg till att förlägger kläder här och där. Nu i vinter har 5-6 mössor försvunnit och en vinterjacka. Hans klädkonto är tre gånger så stort som storasysters och jag får köpa könsneutrala ytterkläder till storasyster för att tredje barnet ska ha nått att ärva. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden skor till slitvarg
  • whitestar

Följer, har också en slitvarg! Sonen avverkat 5 par täckbyxor och 2 par vinterjackor, tappade räkningen efter 5: e handskparet o 2 par vinterskor- allt under EN vintersäsong! Nyss köpt sulmanskor allvädersstövlar åt han, får se hur länge dom räcker:)

• Dr Mupp
    krompa skrev 2015-04-08 20:41:05 följande:

Har du testat kavat? Den hårdare varianten?

Testat, var bara trasor kvar av dem.
    Margaux skrev 2015-04-08 20:48:35 följande:

Provat Viking? De brukar hålla bra...

Mmm det är hållbara. Mina höll i flera år. Min son sliter ut två par Viking per vintersäsong. 
    Margaux skrev 2015-04-08 21:25:21 följande:

Hur gammalt är barnet? Blundstone har fina, slitstarka jodpurs.

Han är 10. drar 37-38 i skor. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Margaux

Kolla om inte Blundstone har med stålhätta i hans storlek. De är några av de mest bekväma skorna jag har, kan tänka mig att de blir lite fula om han släpar fötterna efter sig på asfalt men de borde hålla.

• Dr Mupp
    Margaux skrev 2015-04-09 10:25:04 följande:

Kolla om inte Blundstone har med stålhätta i hans storlek. De är några av de mest bekväma skorna jag har, kan tänka mig att de blir lite fula om han släpar fötterna efter sig på asfalt men de borde hålla.

Lite för dyra för att jag ska känna att jag kan lägga ut om han lyckas ha sönder dem.
  • aleydis

Är det något med fotställningen som gör att han sliter på skorna så ? Sliter han jämnt på skon? Kanske behöver ortopediska fotinlägg?

Svar på tråden skor till slitvarg