skor till slitvarg
Finns det några skor som håller mer än en månad till slitvargar?
Jag vet inte vad han gör med sina skor men sommarskor är slut efter en månad och vinterskor får vi köpa 2-3 par per säsong. Nu är första paret sommarskor slut och vi är i början av april.
Det kan inte vara normalt. Hans syskon klarar sig med ett par vinterskor och 1-2 par sommarskor beroende på om de växer ur de första paret eller inte. Deras skor är i så bra skick efter en säsong att de går att använda till fler barn.
Jag har verkligen inte råd att köpa nya skor varje månad och det verkar ju inte spela nån roll vad man köper. Skopunkten eller snordyra märkesskor, det är bara trasor kvar efter en månad. Jag överväger seriöst att svetsa ett par skor i rostfritt stål till honom, de borde hålla en säsong i varje fall.
Han sliter för övrigt mycket på alla kläder. Han är pojken som jag tvingats köpa nya överdragsbyxor och vinterbyxor för att han slitit ut dem, inte för att han växt ur dem. På en vintersäsong så mördar han en sådär 3-4 par handskar. Lägg till att förlägger kläder här och där. Nu i vinter har 5-6 mössor försvunnit och en vinterjacka. Hans klädkonto är tre gånger så stort som storasysters och jag får köpa könsneutrala ytterkläder till storasyster för att tredje barnet ska ha nått att ärva.