• NovemberMommy

studera till Grundlärarprogrammet Grundlärarprogrammet, Förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3, på distans

Jag vet inte riktigt under vilken kategori tråden ska ligga under, så ni får gärna flytta den.

Min fråga är om det finns någon som har eller ska plugga till grundlärarprogrammet via distans? Hur ofta behöver man träffas? Studieorten som jag har valt ligger ca 4 timmar ifrån min hemort. 
    Jag hoppas att det är inte ofta man måste åka iväg då jag har två små barn och .jobbar-

• Svar på tråden studera till Grundlärarprogrammet Grundlärarprogrammet, Förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3, på distans
  • Helle 85

Det är olika från högskola till högskola samt kurs till kurs. Vilken skola har du sökt?

• NovemberMommy

Först hade jag tänkt att söka till Karlstad universitet, men jag har varit i kontakt med dem och man behöver träffas ett par gånger i veckan. Det funkar ju inte för mig.
    Jag har nu sökt till Högskolan i Dalarna, Falun. Man behöver enligt deras hemsida endast träffas 2 gånger per termin.

• Helle 85

Jag går på högskolan Dalarna och tycker att deras upplägg är bra. Det har väl blivit en gång per termin som högst med campusträff. Annars träffas man via nätet. Dock har de börjat med speciella vfuskolor som ligger i deras område. Kolla upp hur du ska göra vfun för då pratar vi om en 5 veckor då man är ute. Annars tycker jag att det fungerar bra, Kerstin Ahlberg är programansvarig och hon brukar vara lätt att få tag på och lätt att prata med.

• Helle 85

Å kom på det, när vi hade kursen no, so och teknik var vi uppe två ggr på en termin.

• NovemberMommy
    Helle 85 skrev 2015-04-08 22:58:14 följande:

Jag går på högskolan Dalarna och tycker att deras upplägg är bra. Det har väl blivit en gång per termin som högst med campusträff. Annars träffas man via nätet. Dock har de börjat med speciella vfuskolor som ligger i deras område. Kolla upp hur du ska göra vfun för då pratar vi om en 5 veckor då man är ute. Annars tycker jag att det fungerar bra, Kerstin Ahlberg är programansvarig och hon brukar vara lätt att få tag på och lätt att prata med.

Det är justhögskolan Dalarna som jag har ansökt till.
    Hur gjorde du gällande VFU? Finns det ingen möjlighet att ta det i sin hemort?
Svar på tråden studera till Grundlärarprogrammet Grundlärarprogrammet, Förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3, på distans