• Peters

Tips på bästa bilhandlare?

Jag har försökt att söka efter bästa bilhandlarna här i Sverige men jag blir inte riktigt klokare. Så jag ställer frågan här, vilken/vilka bilhandlare är bäst i Sverige? 

Nu bor jag i Stockholm men har inga problem att åka en bit för att få bra service och köpa av någon seriös bilhandlare. Hur långt skulle ni åka för att få en bra deal? 

Så tipsa på nu gott folk! Motivera gärna också varför. Så kanske vi kan få till en fin sammanställning av bra bilhandlare som alla kan nyttja sen. 

Må gott

/ Peter

• Svar på tråden Tips på bästa bilhandlare?
  • Anonym (Lennart)

Det finns en massa bra bilhandlare som sagt, jag har hört att Berners i Sundsvall ska vara bland dem bästa i Sverige. Dock så har jag ingen erfarenhet själv av det men min bror brukar köpa bilar via dem och har alltid varit nöjd. 

• grasse

De flesta bilhandlare är ju skojare som bara försöker få tjäna en snabb hacka själv. Och konstigt vore väl annars! Har inte hört talas om Berners, är det något nytt?

• Rabarbapuppa
    Anonym (Lennart) skrev 2015-04-08 13:37:57 följande:

Det finns en massa bra bilhandlare som sagt, jag har hört att Berners i Sundsvall ska vara bland dem bästa i Sverige. Dock så har jag ingen erfarenhet själv av det men min bror brukar köpa bilar via dem och har alltid varit nöjd. 

Men det är ju bara att surfa runt lite så ser du ju att det omöjligt kan stämma.

/Puppa
  • Lajsan
    Rabarbapuppa skrev 2015-04-21 16:04:18 följande:
    Men det är ju bara att surfa runt lite så ser du ju att det omöjligt kan stämma.

/Puppa
    Jag har själv köpt min bil där och det var hur trevligt som helst! 
  • Fredrikaa
    grasse skrev 2015-04-21 11:27:17 följande:

De flesta bilhandlare är ju skojare som bara försöker få tjäna en snabb hacka själv. Och konstigt vore väl annars! Har inte hört talas om Berners, är det något nytt?

Nytt? :) Berners har funnits i över 90 år. En av de äldsta bilhandlarna i Sverige tror jag? 

Jag har själv lämnat in min bil på service där när jag bodde i dem krokarna. 

Nu bor jag i Sthlm och funderar på att köpa en bil, men vet inte riktigt vart. 
  • Anonym (Varning)

Köp inte på Specialbilar i Strängnäs! Riktig fifflarbilhandlare! 

• Anonym (Pata)
    Knopp skrev 2015-05-19 10:12:31 följande:

En sån här funderar jag på att skaffa, någon som har erfarenhet av denna? Vad är bra och vad är mindre bra? www.berners.se/bilar/ZLR283-audi-a4-avant-20-tdi-150-hk-quattro-

Hittade inte bilen, men Audi är ju fantastiskt snygga och säkra bilar. Lite väl dyra för mig men jag önskar jag hade haft en Audi :) En dag så!
  • Fredrikaa
    Anonym (Pata) skrev 2015-08-11 11:11:25 följande:
    Hittade inte bilen, men Audi är ju fantastiskt snygga och säkra bilar. Lite väl dyra för mig men jag önskar jag hade haft en Audi :) En dag så!
    Ja det kan jag hålla med om, de är väldigt dyra. 
  • idasmat

Jag skulle nog behöva köpa en ny bil snart, min lilla skrutt börjar ge upp känner jag

Svar på tråden Tips på bästa bilhandlare?