• Anonym (Snälla hjälp mig)

Från massa sex till 0

Hej! Jag ska försöka sammanfatta detta så enkelt som möjligt! 

Lärt känna henne men kan jag ha gett henne för mycket information?

Jag har en sambo som jag varit tillsammans med i 1år. Själva förhållandet har och är väldigt bra förutom att hon har endel kontrollbehov, som man märkt i efterhand! Det gäller inte bara mig som person, utan hon ska gärna hålla koll på mina X och liknande också! ( Vet att hon kan kolla runt på facebook, för att få en uppdatering )

Hur som helst detta är något jag börjat vänja mig vid men har nu i efterhand förstått att när hon vet så mycket om mina X, vårat sexliv osv som jag faktiskt har berättat. Tycker man kan dela med sig av sina erfarenheter. Så tror jag nu att detta har gjort att hon känner att hon inte räcker till! 

Vill stanna kvar, men vad kan jag mer göra? 

För vårat förhållande är verkligen 10/10, lite små stormar ibland. Men jag behöver det för att inte tröttna så är inget jag ser som ett problem. Men vårat sexliv håller på att dö ut helt och jag som har en väldigt hög sexlust håller på att bryta ihop och funderar på alternativ för att lugna denna drift! 

Jag har försökt med tända ljus, nystädat, massage, ögonbindel, pratat om fantasier( inte fått ut något där ), inte vara för på och vänta in henne, föreslagit rollspel, berättat att jag gärna testar nya saker och självklart gett exempel. Ja jag känner att jag gjort en tillräckligt bra ansträning för att få ut något resultat.... (Kan även tillägga att vi har haft otroligt mycket mera sex innan)

Istället blir jag oftast avvisad, eller skjuts det fram som t.ex. vi kan göra det på måndag eller jag är för trött. ( klassiker om du frågar mig själv ). Detta har påverkat mitt självförtroende något enormt. Eftersom jag blivit avvisad så pass många gånger vet jag knappt vad jag kan göra för att få igång henne och jag har börjat få svarsjuke-tankar som jag sedan länge jobbat bort. Men när jag inte längre lyckas komma någonstanns gör det mig galen. Hon har också nämnt att hon faktiskt vill ha mera sex. Men enligt mig gör hon ingenting åt det.

Mötas på mitten har vi förmodligen inte kommit till? 

Jag har också insett att jag har högre sexlust än henne och så kan det vara, men känns som att i de flesta relationerna jag läst om här brukar man endå komprimissa. I form av t.ex. avsugning, avrunkning eller liknande. Men allt sånt uteblir. Det enda som återkommer väldigt ofta är att hon gärna Teasar mig för att få mig sugen för att sedan avblåsa det helt. 

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra längre. Jag älskar min tjej men jag vet att min sexlust kommer ta ut sin rätta i vårt förhållande tillslut då jag inte tänker se en ledig dag som en "chans" att återställa kroppens begär och inatt blev jag lovad chocklad på magen som hon sen skulle slicka bort. När jag väl ber om det så kommer den vanliga klassiska kommentaren, vi kan väl göra det en annan dag. Då brast det för mig, jag ville inte längre ligga i samma säng som henne och resulterade i ett sjukt dålig natt. 

Så, nu är jag hemma själv och vill mer än gärna ha någon form av feedback, har kanske du varit med om något liknande? Finns det någon som är i samma sits som mig just nu och har hittat en lösning? 

• Svar på tråden Från massa sex till 0
  • Anonym (.)
    Anonym (prata!) skrev 2015-04-07 15:43:50 följande:
    Ursäkta ?! Jag är kvinna och jag vet hur jag funkar iallafall.
    Jo,man kan prata en kvinna kåt!
    Genom att berätta vad han tänder på vad han vill ha,vad han gillar...
    Nej det vet du inte, men du tror att du vet det.

Jag skulle vilja smiska dig på röven.

Du ser nu har jag sagt vad jag vill ha. Är du kåt nu då? Eller är det något mer komplext än så?
  • Anonym (.)
    Anonym (prata!) skrev 2015-04-07 15:48:06 följande:
    Man kan inte få känslor eller åtrå nån som inte bryr sig tillbaka!
    Är själv där nu.
    Träffade en kille jag va kåt och intresserad utav att ha som KK eller mer..
    Vi pratade massa sex,sen träffades vi och jag sög av han,han tyckte det va bra.
    Men sen blev han tyst oh drog sig tillbaka,och svarar inte på tilltal?!?
    Som kvinna då undrar man vad det är för fel på mannen som inte varken vill prat sex,ses,eller a sex mer?!?!? Han gick under jorden...
    Det gör att man släpper taget!
    Han var aldrig intresserad. När han fått spruta så minskade hans intresse att träffa dig till noll.

Däremot går det utmärkt att ha en kvinna i den situationen och träffa henne om och om igen och bara ha sex med henne, samtidigt som hon egentligen vill mer. Ofta kan kvinnan vara otroligt tänd och intresserad under lång tid då.

Jag sa ju att du inte förstod hur du fungerar sexuellt.
  • Anonym (FuckedUpNature)

Det finns hundratals trådar om detta på FL.
    Det verkar ligga i naturen att kvinnor tappar lust en bit in i ett förhållande. Jag har själv haft flera längre relationer och de följer alltid samma mönster, precis som för mina vänner. Man måste helt enkelt acceptera att de flesta kvinnor fungerar så här.

Kvinnlig sexlust är komplex och drivs i många fall av äventyr och spänning. Detta uppstår givetvis enklast med nya män i nya relationer. Trygghet kan döda lusten och det händer i många längre förhållanden. Det spelar då ingen roll om det finns kärlek i förhållandet. Det är ingen slump att de är som kaniner i början... Det är inte heller ett plötsligt dropp av hormonnivåerna i kroppen. Det är helt psykologiskt.

Vill du ha ett aktivt sexliv så är det smartaste att bara dejta.
    Bli inte sambo.
    Skaffa inte barn.

Anonym (.) får man fråga hur gammal du är?

• Anonym (prata!)
    Anonym (Snälla hjälp mig) skrev 2015-04-07 16:43:25 följande:

Anonym (.) får man fråga hur gammal du är?

Jag undrar med...
  • Anonym (Ann O'Nym)

Anonym (.) skrev 2015-04-07 15:36:39 följande:

..Han måste kommunicera med hennes sexualitet direkt, och det är en rätt enkelspårig best som reagerar på maktspråk, spänning och dominans blandat med en del av det du nämner.[/quote]

Bullshit. Det var det dummaste jag läst på länge. Kvinnor blir kåta av sej själva , av hormoner , av vin, av hångel ..av att se en attraktiv man och av att känna en mans doft .

Maktspråk däremot låter jäkligt obehagligt.

• Velouria
    Anonym (.) skrev 2015-04-07 15:08:03 följande:
    Fast då funkade det ju hur bra som helst.

Ni var okompatibla med varandra. Han satte ett ultimatum, och sen gick ni isär.

Alternativet skulle ju varit att ni levt tillsammans och han hade varit olycklig. Hur hade det varit bättre?
    Vad funkade hur bra som helst?

Ja, vi var okompatibla, men inte på sexfronten.

Nej, alternativet hade varit att vi levt tillsammans och JAG hade var olycklig då anledningarna till vår skilsmässa var allt annat än sex. Det handlade aldrig om sexet. Det exempel jag tog upp handlade dock bara om sexet och jag tog upp det då det var relevant för tråden. Sådär kändes det i slutet helt enkelt.
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Velouria

Just ja, lite okompatibla var vi i sexfronten då jag hade högre sexdrift än han från allra första början och 6 år in i förhållandet. Sedan fick vi barn och då gick all min uppmärksamhet och energi till barnet. Sjunde året skilde vi oss, vilket inte handlade om sex.

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Anonym (L)

Hur gick det för er TS? :)

• Johan12345

Det har gått bra för mig! Har läst allt som alla skrev och tog det till mig! Men det som faktiskt hjälpte var att berätta min syn på sex! Hon hade fått för sig allt som jagkommenterqde henne om var för att jag skulle få ligga! Vilket självklart inte var meningen! Så nu har det gått tillbaka till normalt och så fort vi legat vill hon alltid ha mer sex! Så det känns väldigt skönt för mig!

Har också märkt att i min sambos läge är det väldigt mycket hur hennes självförtroende har varit den dagen! Har hon en skit dag så är det väldigt svårt att lyckas på den fronten!

Så vi får se hur allt fortsätter! Men känns iallafall som allt är påväg till ett riktigt bra håll!

Hon har också förstått min sexlust vilket gör att det gör ingenting om jag måste hjälpa mig själv och hon hjälper gärna till så tror detta kommer bli bra i slutet!!

Tack för all hjälp och alla svar!!

• Anonym (kkj)

Har ni varit tillsammans i ett år eller varit sambos i ett år? Hur var det hela innan ni flyttade ihop? Om du fortfarande är med henne.

Innan vi flyttade ihop var allt frid och fröjd. Vi träffades dock endast någon gång i månaden så inte konstigt om vi låg när vi väl sågs.

Vi har dock bara bott ihop i 4månader! Så det är inte så länge och nu har hon börjat strunta i att raka sig och skäms över det så är bara en ställning som gäller just nu! Något lurt i hennes huvud är på gång.

Men som det står i tråden jag har varit där för mycket för henne så jag är hennes "ta förgivet" person.

• Anonym (kkj)
    Anonym (Snälla hjälp mig) skrev 2015-04-24 10:37:16 följande:

Innan vi flyttade ihop var allt frid och fröjd. Vi träffades dock endast någon gång i månaden så inte konstigt om vi låg när vi väl sågs.

Vi har dock bara bott ihop i 4månader! Så det är inte så länge och nu har hon börjat strunta i att raka sig och skäms över det så är bara en ställning som gäller just nu! Något lurt i hennes huvud är på gång.

Men som det står i tråden jag har varit där för mycket för henne så jag är hennes "ta förgivet" person.

Hon kanske är en sån som tyckte att kusten är klar nu när hon väl har en sambo, o har sitt på det torra. Då behöver man inte göra sig till o anstränga sig längre, en del blir sådär när dom väl "har" nån, gäller både tjejer o killar. Tror det är det enkla svaret faktiskt.

Jaaa det kanske är så. Men det är ju faktiskt inget man vill ha om man ska vara ärlig! Det är helt enkelt tråkigt och dödar stämningen. Men hon är borta nu i helgen så jag skall låta henne få va själv och inte höra av mig så hon faktiskt inte känner att jag finns där hela tiden.

Hon kommer få kämpa för att ha kvar mig, annars kan jag lika gärna skita i det och va singel igen. Om man nu blir så bekväm är det ju bättre att man hittar något mera intressant!

Enda gången hon faktiskt tar tag i att fixa sig är ju vid utgångar eller liknande! Aldrig annars!

• Anonym (kkj)

Hon har dig som i en liten ask, verkar hon tänka. Andra kan man göra sig för för, men inte sambon för honom är man så säker på. O detta att hon säger sig vilja ha mer sex men gör inget åt det, hon säger det hon vet du vill höra! Lite lovar runt men håller tunt.

Om jag vore du skulle jag sätta en tidsgräns för mig själv, hur länge till är jag beredd ha det så här utan att det blir bra? O sen handla på det, o förbereda ett avslut. Men säg inget om det till henne i förväg, för då kanske hon bara gör sig till just den tiden o sen är allt likadant igen.

Hon har faktiskt sagt nu när du skriver det att hon lyckats fånga mig och mig som i en ask. Vi drev om det just då men förmodligen är det så att hon egentligen känner just det. Problemet där vi bor är att hon också bara haft mig. Tills för ett tag sen och har nu skaffat folk hon kan hänga med förutom mig! Så har väl ställt upp väldigt mycket för henne endå!

Jag får väl sätta en gräns, men känns jobbigt när vi planerar framtid osv med varandra!

Ja har väldigt lätt för att stänga av när jag väl bestämmer mig för något så risken att hon märker något skulle vara ganska stor. Men självklart kan jag inte ha det såhär, det funkar inte i längden och mitt självförtroende blir ju sämre och sämre! Iallafall visa dagar, var en dag vi var ute på stan och skrattar åt något och det kommer ut någon som gör att hon slutar skratta och sen när jag väl går påvägen så slänger hon bak huvudet igen och blir lite stel... Så ska bli spännande att se och hår sjukt fort att allt skiftas...

• Anonym (kkj)

Ja, du ser. Bara sluta ta ansvar för om hon har vänner eller inte, hennes problem, hennes liv. Intala dig igen o igen, vill jag ha en framtid med hon som är så här? Tror du också är rädd att vara ensam, faktiskt.

Försök ändå bara vara som vanligt en tid, men förbered dig mentalt på ett ev slut.

Svar på tråden Från massa sex till 0