• AnSta

Vilka symptom fick du efter ovitrellesprutan

Som rubriken antyder...

För som nån så klokt uttryckte det nånstans innebär ju Ovitrelle ägglossningsspruta att man får i sig graviditetshormon som kan göra att man känner sig gravid.

Detta är vad jag känner av BIM-5: kissnödig, molande sensationer i ländryggen och stickningar i ljumske - först vä ryggslut o vä ljumske, nu höger. Extra trött.

Det spänner och bubblar och sticker periodvis i livmodertrakten. En liten aning molvärk som om livmodern växer, men INTE som i mensvärk. Det är alltså fem dagar till BIM.

Du som oxå har erfarenhet av Ovitrelle, kände du nåt liknande innan du fick mens/visade sig va gravid?

• Svar på tråden Vilka symptom fick du efter ovitrellesprutan
  • AnSta

Alltså, du kände bara i någon dag mao? Jag har känt mer och mer sen jag tog den... Tog en teststicka mest för skojs skull och den var så klart negativ så här på BIM-5, nåt annat kan man väl knappast vänta sig ens efter en Ovitrelle.

Men det roliga är att det nu flyttat över lite till vänster ljumske igen SAMTIDIGT som det håller på lite i höger ljumske också - o mitt i som lite molande - emellanåt.

Hahaha vet inte vad som pågår. Antar det är så här det ska kännas om man e gravid (vare sig man är det eller ej, det är ju en försmak man får pga Ovitrellen, antar jag)

• AnSta

Ska tillägga att jag tog sprutan förra onsdagen så ÄL kom väl i så fall på skärtorsdagens kväll eller natten till långfredagen. Så egentligen har det väl bara gått fem dagar och jag har ca nio kvar. Jag befinner mig alltså på BIM-9!

Men herregud, hur kan man ha så här mycket känningar från tjejmagen av en spruta. Jag får verkligen hoppas det lugnar ner sig!!!
    Nån som vet?

• Jag är bara jag

Jag har tatt dem inför IVF så det är ju skillnad. BIM-9 är på tok för tidigt för gravsymtom så det är antingen sprutan eller äl-efterverkningar.

• AnSta
    Jag är bara jag skrev 2015-04-07 19:45:59 följande:

Jag har tatt dem inför IVF så det är ju skillnad. BIM-9 är på tok för tidigt för gravsymtom så det är antingen sprutan eller äl-efterverkningar.

ok, tack. Det måste vara sprutan. Bara hoppas det lugnar ner sig. Jag kommer ju bli tok-skenis annars! Cool
  • AnSta

Lördag, tio dar sen Ovitrellen och nio sen ÄL. Enligt menskalenderns uträkning ska jag ha mens idag (ell om det var imorn). Symptomen fortsätter med rikliga flytningar, kraftiga dragningar i båda ljumskar mot blygdbenet, konstiga smakförnimmelser, kort stubin mm.

Jag bryr mig inte om att testa än, mensen får isf vara markören.

Men sprutans effekter borde definitivt vara i avtagande, istället ökar mina symptom så sakteliga i intensitet.

Hoppas hoppas.

Svar på tråden Vilka symptom fick du efter ovitrellesprutan