Män som är feminister.
Varför är de det?
Varför är de det?
Jag tycker hela feministdebatten är rätt så löjlig. Det har blivit viktigare att säga att "-Jag är feminist" än att faktiskt vara det. Man köper sig något modernt slags avlatsbrev genom att som ex politiker uttrycka de orden. Jämlikhet är ju bra och något som skall komma naturligt, likadant skall kvinnor och män ha samma lön och åtnjuta samma fördelar och nackdelar. Detta skall fungera utan att man går runt och kallar sig feminist.
Sedan är det nog ganska få som verkligen vill ha 1800 talet åter
Varför män är feminister? Enligt min erfarenhet, de har döttrar.
De kanske har tänkt till vilken slags värld som är trevlig för alla att leva i?
Varför är de det?
Varför män är feminister? Enligt min erfarenhet, de har döttrar.
För att de gör en feministisk samhällsanalys?
De kanske har tänkt till vilken slags värld som är trevlig för alla att leva i?
Jag känner massor av män som är helt och hållet jämställda eftersom det för dom är den naturligaste sak i världen att det är så det ska vara, däremot kallar ingen av dom sig för feminist.
Ja, tyvärr verkar inte män med söner vara intresserade av att uppfostra dessa till att respektera tjejers kroppar tex. Då hade vi haft färre tafsare och våldtäktsmän.
För att de gör en feministisk samhällsanalys?
Jag är man, och feminist, och jag uppfattar inte det som underligt någonstans.
Politik är ju i huvudsak inte en fråga om hur man ser på sig själv, utan hur man ser på sin omvärld.
Jag tänker att de ska vara bra manliga förebilder för sina barn, och visa i ord och handling att man inte ska kränka kvinnor.
Jag är man, och feminist, och jag uppfattar inte det som underligt någonstans.
Politik är ju i huvudsak inte en fråga om hur man ser på sig själv, utan hur man ser på sin omvärld.
Det är klart att de som tror att feminist = hata män inte fattar hur män kan vara feminister, men det är som sagt inte det feminism är.
Det är klart att de som tror att feminist = hata män inte fattar hur män kan vara feminister, men det är som sagt inte det feminism är.