• zelda33

flytta med barn

Hejsan, det är så att jag skulle behöva lite råd från någon utstående. Hoppas ni kan hjälpa lite grann.

Det är så att jag har träffat en kille i ungefär ett års tid, men mina känslor för honom har varit väldigt upp och ned. men nu har vi hittat varandra och det känns bättre än någonsin. vi har våra problem, men det är ändå det bästa förhållande jag har haft och han gör mig lycklig.

ett problem är att han bor ca 16 mil bort och vägrar flytta dit jag är, därför han har ett välbetalt jobb som han har jobbat hårt för och att han tycker att den staden har mer att ge. visst är det så, vore jag ensam hade jag inte tvekat. men nu är det så att jag har ett barn och delad vårdnad. pappan till barnet vill inte att jag ska flytta och ta barnet med mig. och jag vägrar fara utan henne..

känns läskigt att dra upp henne från en trygg plats för något nytt.
    och vill helst inte att det ska bli någon vårdnadstvist.

någon som har varit i samma sits och har något råd?

• Svar på tråden flytta med barn
  • Anonym (mossa)

din kille borde ta hänsyn till att allt blir mer komplicerat om man är ihop med någon som har barn. Precis som du måste göra uppoffringar, måste också han ta barnens bästa i hänsyn. troligtvis innebär det att de har det bäst där de är, nära sin pappa. Jobbigt för dem att, och dyrt att åka fram och tillbaka. nu vet jag inte hur gamla de är, men de har kanske vänner och förskola som de är trygga med. han borde step it up och hitta ett jobb där du bor. Vad spelar det för roll om han har högre lön, pengar är inte allt. 

• zelda33

Låter kanske som att det är flera barn, men det är ett på 3 år.

Det kan jag också tycka, men jag har inget fast jobb och sjuksköterske utbildningen som finns i den staden lockar lite grann.

• Anonym (mossa)

ja, men det kanske är spännande att flytta till en större stad för er. Kul med en omstart. Barnet är ju ungt. satsa!

• Anonym (fy)

I n t e ok att ta med sig barnet och flytta (får du ens detom ni har delad vårdnad?). Ditt barn går först, och denne behöver mamma och pappa nära. Och fy fan för en förälder som tar ens barn och flyttar. Vore du ok med samma behandling?

Skulle nog påstå att om din kille inte har ngn förståelse för att du inte har några alternativ är han fan inte mkt att hänga i granen, och kan knappast älska dig på riktigt om han sätter dig i den sitsen.

Svar på tråden flytta med barn