• Anonym (moraltant)

Går på soc och tjänar 60.000 svart

Har en före detta kompis som har ett struligt liv. Super, tar en del droger, skiter fullständigt i sitt barn. Hon har en stor central lägenhet som soc betalar. De tror att hennes barn bor med henne men oftast är barnet hos barnvakt. Minst fyra nätter i veckan. Denna tjej har lånat ca 10.000 kr av mig till tre olika saker. Som jag aldrig får tillbaka. Nu har jag fått reda på att hon har tjänat 60.000 kr svart . Och bokat en resa utomlands . Samtidigt som soc betalar allt för henne. Vad kan man göra ?

• Svar på tråden Går på soc och tjänar 60.000 svart
  • Lord Hans
    AnnaZL skrev 2015-04-10 18:14:47 följande:
    Jag tycker det är mer att förstöra för andra att fuska till sig skattepengar.
    Och? Sluta rösta rött om du är missnöjd med systemet.
  • Lord Hans
    Anonym (moraltant) skrev 2015-04-09 01:14:47 följande:

Ja nåt bra ska jag nog kunna komma på :) själv sliter jag arslet av mig för en skitlön och kan aldrig åka utomlands. Klart det sticker i ögonen °°

Var och en väljer själv om man vill slita av sig sitt arsle för skitlön. Varför gör du det, det låter som att det skulle ta ont?
  • LAHR
    Anonym (lm) skrev 2015-04-10 15:23:52 följande:
    Sluta vara så pinsamt avundsjuk. Har folk verkligen inget annat för sig än att förstöra för andra...
    tror knappast det handlar om avundsjuka här utan om rättvisa och att det suger när folk luras för att de är satans giriga och vägrar ta ansvar för sina handlingar vilket denna människa verkar göra enligt texten.
    "you can do it you are a croft"
  • Anonym (tvångströjan)
    Sluta vara så pinsamt avundsjuk. Har folk verkligen inget annat för sig än att förstöra för andra...
    Om någon är skyldig dig 10 000 och inte betalar fast de har pengar så är det alltså helt okej, eller?

Bra, kan du låna mig några tusingar då tack, jag vill gärna festa lite i helgen?

• Anonym (tvångströjan)
    Anonym (moraltant) skrev 2015-04-08 21:42:24 följande:

Jag kan ju inte bevisa att hon faktiskt har fått de här pengarna då de inte går in på hennes konto. Däremot syns det ju på facebook till exempel att hon har dom här pengarna och dessutom ska utomlands.

Ta skärmdumpar på hennes facebook då bara och skicka till soc som bevis. Sen får de väl göra resten.

• Anonym (Anmäl!)
    Lord Hans skrev 2015-04-10 18:59:59 följande:
    Och? Sluta rösta rött om du är missnöjd med systemet.
    Tycker du inte att vi ska ha något socialbidragssystem alls?
  • Anonym (lm)
    Anonym (tvångströjan) skrev 2015-04-10 19:04:19 följande:
    Om någon är skyldig dig 10 000 och inte betalar fast de har pengar så är det alltså helt okej, eller?

Bra, kan du låna mig några tusingar då tack, jag vill gärna festa lite i helgen?
    Att du sitter och super är uppenbart... Din liknelse haltar så till den milda grad att rullstol krävs. Förklara gärna hur din förvirrade hjärna tänker här...? Varför ska jag ge dig pengar att supa ännu mera för, bara för att jag tycker att TS inte ska vara avundsjuk?
  • Anonym (tvångströjan)
    Du fattar verkligen inte hur det här med skattepengar funkar va?

Vilka tycker du ska få pengar? De som faktiskt har det svårt eller de som bara vill fuska och få nåt gratis medan de jobbar svart eller håller på med olaglig skit?

Fundera på den jättesvåra frågan och se om du kan hitta något ljus i det mörker där din skalle förmodligen sitter fast, för kassan är inte oändlig och de pengar som rinner ut på att försörja fuskare kunde istället ha använts till sjuksköterskor som tar hand om våra gamla, högre lärarlöner för en bättre skola, ny infrastruktur så att inte tågeländena är försenade hela tiden och en massa bättre saker.

Detta är allas business för det gäller allas trygghet och välfärd.
  • Anonym (tvångströjan)
    Anonym (lm) skrev 2015-04-11 08:18:46 följande:
    Att du sitter och super är uppenbart... Din liknelse haltar så till den milda grad att rullstol krävs. Förklara gärna hur din förvirrade hjärna tänker här...? Varför ska jag ge dig pengar att supa ännu mera för, bara för att jag tycker att TS inte ska vara avundsjuk?
    Har du ens läst trådstarten?

TS har lånat ut 10 000 till denna människa som inte betalats tillbaka. Nu har vederbörande fått tag i 60 lock men betalar ändå inte tillbaka sin skuld.

Om du inte anser att TS har rätt att ha åsikter om pengahanteringen då så tycker jag att du kan låna mig motsvarande summa eftersom det uppenbarligen är helt okej beteende enligt dig.
  • Förtryckt

Oavsett, så bör TS kräva sina pengar tillbaka. Jag hade blivit galen på en "kompis" som inte betalat tillbaka.

Skaffa lite mod, TS.

"I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • Lord Hans
    Anonym (Anmäl!) skrev 2015-04-10 23:29:07 följande:
    Tycker du inte att vi ska ha något socialbidragssystem alls?
    Nej.
  • Anonym (Anmäl!)
    Lord Hans skrev 2015-04-11 17:13:26 följande:

Nej.

Hur ska människor som inte kan försörja sig själva klara sig? Vill vi ha den sortens fattigdom som finns i länder utan välfärdssystem?
  • Anonym (MrX)

Ange henne! Dokumentera det du kan och ange henne! Sådana svin förtjänar inte att gå lösa. Allt måste göras för att sätta dit de som orättmätigt får våra skattepengar.

• Lord Hans
    Anonym (Anmäl!) skrev 2015-04-11 17:21:26 följande:
    Hur ska människor som inte kan försörja sig själva klara sig? Vill vi ha den sortens fattigdom som finns i länder utan välfärdssystem?
    Det är ett dilemma minsann...

För dem då, inte för samhället. De kanske har någon släkting som ställer upp? Sen kan de ju hända att folk kan vara solidariska helt frivilligt också, helt utan tvång.
  • Rataxes
    Anonym (Anmäl!) skrev 2015-04-11 17:21:26 följande:
    Privat välgörenhet. Idag är sista utposten Stadsmissionen (privat).

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Anonym (MrX)
    Lord Hans skrev 2015-04-11 18:01:33 följande:

Det är ett dilemma minsann...

För dem då, inte för samhället. De kanske har någon släkting som ställer upp? Sen kan de ju hända att folk kan vara solidariska helt frivilligt också, helt utan tvång.

Rataxes skrev 2015-04-11 18:02:26 följande:

Privat välgörenhet. Idag är sista utposten Stadsmissionen (privat).

Idioti i klass med AFA, SvP och andra extremistorganisationer. Men visst, har man rätt att göra vad dom krävs för all överleva så (dvs råna andras på matkassar, sno bilar för att ta sig till sjukhus etc. Innebär att äganderätten upphör.)

I annat fall ligger humaniteten i ett sådant samhälle klass med IS, stalinism etc och har således inget existensberättigande.
Svar på tråden Går på soc och tjänar 60.000 svart