• teamdanne

Vredesutbrott, skriker på nätterna. 2.5 år

Vet inte riktigt var jag ska börja, har letat efter någon med samma problem men inte hittat något liknande, kanske otålig och letat dåligt då får ni ursäkta mig. Men jag börjar från början.

Våran dotter föddes 7 veckor för tidigt, så vi fick sondmata henne var tredje timme ett bra tag i början, även på nätterna. När det slutade så fortsatte hon att äta på nätterna vid amning och sedan vidare till välling. när hon var runt 1 så började hon med att vakna mitt på natten och va pigg och ville inte sova, inget funkade, vi la henne senare, minskade dagssömnen. La henne tidigare ökade dagssömnen. Lät henne va, lät henne ligga i våran säng, u name it. Vi försökte allt. Inget funkade. hon började förskolan när hon var 1.5 år och det slutade inte hennes nattproblem. Det försvann när hon var runt 2 och det var så skönt!!

MEN för några månader sedan så har hon börjat vakna på nätterna och är arg och förbannad. Skriker och inget hjälper. Hon kommer gåendes med sin kudde, täcke och massa gossedjur in till vårat rum och när vi försöker ta upp henne till våran säng skriker hon mer.

Efter ett tag kommer hon upp men inget tröstar henne, sin kanin kastar hon iväg, oss sparkar och puttar hon bort. Slänger sig fram och tillbaka i sängen och är verkligen otröstlig.

Nu börjar jag bli lite orolig, det beteende hon hade innan var ju inte så farligt men detta skär verkligen i hjärtat när hon är så arg och bara skriker i en timme utan att något hjälper.

Är det någon som har samma erfarenhet så snälla skriv!

• Svar på tråden Vredesutbrott, skriker på nätterna. 2.5 år
  • rere88

Låter som nattskräck... googla det o se om det stämmer överens.

• Teamdannne

Nja, mycket stämmer men inte allt. Hon är ju vid medvetande. Det går o prata med henne även om det mesta hon säger är nej. Säger man till henne att komma upp i våran säng säger hon nej, försöker vi lyfts upp henne säger hon att hon inte vill. Så är det med allt.

• LAHR

nattskräck, jag hade det själv som liten och kunde tjuta och skrika i 2 timmar sträck såpass att grannarna trodde mina föräldrar misshandlade mig. Det bara försvann en dag och jag tror inte man gör något åt det utan det bästa är att bara va vaken med barnet utan att prata och hålla på.. tillslut går det över. Det kanske fungerar olika med hur pass kontaktbar man är från person till person? jag har även asperger (autistisk) vilket de inte visste då men det tror jag spelade in med tanke på att de inte fick kontakt med mig, man kan bli lite avig när man kommer in i ett autistiskt tillstånd.

"you can do it you are a croft"
Svar på tråden Vredesutbrott, skriker på nätterna. 2.5 år