• badong

Varför avsexualisera mjölkfyllda bröst?

Finns några inlägg om vuxenamning här på FL och det verkar som folk antingen blir arga och tycker det är avskyvärt eller älskar det. Varför är det så kontroversiellt? I många andra länder är det mycket vanligare och bara en del av erotik.

Själv har jag haft flera förhållanden där kvinnan vart galen i bröstsugande och aldrig fått nog av det, alltid med flera orgasmer bara från sugandet. Och jag har haft flera förhållanden där mjölk börjat komma som ett resultat av torrsugning. Och mitt barns mamma, mitt ex, brukade älska att se sina bröst spruta, och gillade att klämma ut stora bröstmjölks-fontäner medan vi hade sex. Vansinnigt sexigt tyckte jag. För mig är det supersexigt med kvinnor som tänder på sin egen kvinnlighet, sina egna bröst och att brösten är produktiva. Det är livsbejakande! Och bejakande av kvinno-power!

Då är det så svårt att förstå hur viktigt det verkar vara för vissa att totalt avsexualisera mjölken. Som att det skulle vara någon slags "synd" att koppla bröstmjölk också till njutning och sexualitet, inte bara till amning av barnet. Med samma puritanska resonemang kan man lika gärna säga att sex inte får vara skönt, det ska bara vara till för att avla barn. Att ha sex bara för att det är skönt är "fel" och "äckligt".

Ni som är ammande singelmammor, tycker ni inte att det är häftigt, kvinnligt och sexigt att era bröst är stora och producerar en massa mjölk?!
    Längtar ni inte efter att det fanns en närvarande man som avgudade detta?

• Svar på tråden Varför avsexualisera mjölkfyllda bröst?
  • Fjäril kär

för mig som kvinna är det milsvidd skillnad att amma mitt barn och leka sexuella bröstlekar med min man. 

Det finns inget som helst sexuellt i att amma mitt barn. Punkt.  Och i förlängningen är det ju så att under en lång period tillhör mina bröst mitt barn och att då sen slänga upp dom i ansiktet på min make känns då kanske väldigt konstigt..  

visst finns det kvinnor som inte har det tänket. Men kanske svårt under själva amningsperioden..

Nu när mitt yngsta barn är i skolåldern är inte längre brösten förknippad med ammande barn.  NU har jag inget emot att min man eller min älskare suger på dom så det kommer mjölk ur dom.  Det är helt okej , skönt och njutbart.   

• badong
    Fjäril kär skrev 2015-04-13 16:59:14 följande:

för mig som kvinna är det milsvidd skillnad att amma mitt barn och leka sexuella bröstlekar med min man. 

Det finns inget som helst sexuellt i att amma mitt barn. Punkt.  Och i förlängningen är det ju så att under en lång period tillhör mina bröst mitt barn och att då sen slänga upp dom i ansiktet på min make känns då kanske väldigt konstigt..  

visst finns det kvinnor som inte har det tänket. Men kanske svårt under själva amningsperioden..

Nu när mitt yngsta barn är i skolåldern är inte längre brösten förknippad med ammande barn.  NU har jag inget emot att min man eller min älskare suger på dom så det kommer mjölk ur dom.  Det är helt okej , skönt och njutbart.   

Det är klart att amningen av barnet inte är sexuellt. Även om det kan kännas skönt även för mamman.
    Men det utesluter ju inte att samma mamma kan tycka att hennes mjölkfyllda bröst är häftiga och sexiga, och att bröstmjölkslekar och vuxenamning kan vara sexuellt med mannen, när inte barnet är med.

Det ena utesluter inte det andra.

Att vara stark är ju praktiskt om man ska lyfta tunga saker. Det utesluter ju inte att en kvinna kan tycka det är sexigt med muskler och att mannen som har dom kan gilla dom själv.
  • badong

Förresten, om jag tolkar ditt inlägg rätt, så har du fortfarande mjölk även fast det var många år sedan barnet ammades. Tycker du inte att dina bröst är lite häftiga, duktiga och sexiga som fortfarande har mjölk? ;)
  • fluu

Begriper man inte skillnaden på att amma sitt barn och att amma en vuxen ligger nog problemet där..

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tisdag
    fluu skrev 2015-04-13 19:18:36 följande:

Begriper man inte skillnaden på att amma sitt barn och att amma en vuxen ligger nog problemet där..

Precis. Det är två helt olika saker.

Därför konstigt att brösten inte kan vara sexuellt laddade med mannen, men helt AVsexualiserade med barnet.
  • badong

Och synd att din profil är dold......
Svar på tråden Varför avsexualisera mjölkfyllda bröst?