Varför avsexualisera mjölkfyllda bröst?
Finns några inlägg om vuxenamning här på FL och det verkar som folk antingen blir arga och tycker det är avskyvärt eller älskar det. Varför är det så kontroversiellt? I många andra länder är det mycket vanligare och bara en del av erotik.
Själv har jag haft flera förhållanden där kvinnan vart galen i bröstsugande och aldrig fått nog av det, alltid med flera orgasmer bara från sugandet. Och jag har haft flera förhållanden där mjölk börjat komma som ett resultat av torrsugning. Och mitt barns mamma, mitt ex, brukade älska att se sina bröst spruta, och gillade att klämma ut stora bröstmjölks-fontäner medan vi hade sex. Vansinnigt sexigt tyckte jag. För mig är det supersexigt med kvinnor som tänder på sin egen kvinnlighet, sina egna bröst och att brösten är produktiva. Det är livsbejakande! Och bejakande av kvinno-power!
Då är det så svårt att förstå hur viktigt det verkar vara för vissa att totalt avsexualisera mjölken. Som att det skulle vara någon slags "synd" att koppla bröstmjölk också till njutning och sexualitet, inte bara till amning av barnet. Med samma puritanska resonemang kan man lika gärna säga att sex inte får vara skönt, det ska bara vara till för att avla barn. Att ha sex bara för att det är skönt är "fel" och "äckligt".
Ni som är ammande singelmammor, tycker ni inte att det är häftigt, kvinnligt och sexigt att era bröst är stora och producerar en massa mjölk?!
Längtar ni inte efter att det fanns en närvarande man som avgudade detta?