• DickRex

Är det onödigt mycket reklam här?

Med tanke på undersökningen (initierad av SVT) som visar hur illa bredbandet fungerar i stora delar av landet så måste man ju fråga sig om den stora mängden reklam här på FL ställer till det för folk? Sitter man vid en vanlig dator är det ju några meter reklam längst ner på denna sida, och frågan är ju hur många av oss besökare som tittar på (eller över huvud taget ser) den? För min del upplever jag FL som lite långsam i jämförelse med andra sidor. Jag har 8 Mbit enligt bredbandskollen, och det räcker utmärkt till att streama både musik och TV på samtidigt, men det kanske finns de som har det sämre med uppkopplingen tänker jag. Så, är det för mycket reklam som sölar ner den här sajten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-13 20:08
    ...och kommentera gärna med vad ni upplever som knepigt med reklamen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det onödigt mycket reklam här?
  • DickRex

Att det dessutom spelas upp ljud ibland i viss reklam stör mig hejdlöst.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Gizmo

Jag använder gamla FL samt har adblock installerat, vilket gör att det inte är mycket reklam. 

(På nya FL är det alldeles för mycket reklam).

• ursula
    Gizmo skrev 2015-04-14 07:46:36 följande:
    Jag använder gamla FL samt har adblock installerat, vilket gör att det inte är mycket reklam. 

(På nya FL är det alldeles för mycket reklam).
    Samma här ,adblock är gratis att ladda ner
  • tankfull

Ja, jag blir gaaalen på hur långsamt det är när jag vill "bläddra" här på FL och ibland kan jag knappt skriva för det hänger efter och jag får vänta på att kunna skriva varenda bokstav! Och så är det inte nån annanstans. Jag har stängt av ljudet så jag slipper höra reklamen. Men det vore fantastiskt skönt om FL kunde begränsa reklamen här!

• ursula
    tankfull skrev 2015-04-14 08:23:47 följande:
    Ja, jag blir gaaalen på hur långsamt det är när jag vill "bläddra" här på FL och ibland kan jag knappt skriva för det hänger efter och jag får vänta på att kunna skriva varenda bokstav! Och så är det inte nån annanstans. Jag har stängt av ljudet så jag slipper höra reklamen. Men det vore fantastiskt skönt om FL kunde begränsa reklamen här!
    De tjänar mulltum på reklamen så det lär de inte göra. Familjeliv är en genomkomersiell sida och dess enda syfte är att generera maximal vinst till ägarna
  • DickRex
    ursula skrev 2015-04-14 08:33:54 följande:
    De tjänar mulltum på reklamen så det lär de inte göra. Familjeliv är en genomkomersiell sida och dess enda syfte är att generera maximal vinst till ägarna
    Jo, jag förstår att de kanske tänker så, men om användarna upplever sidan som långsam och aldrig tittar på de 13 fulla skärmbilder med reklam som finns nedanför sista inlägget, är då annonsörerna villiga att betala? Jag känner själv inte till någon annan sida som är så tyngd av reklam som FL, och som dessutom förlorar i funktion pga reklamen, så som "tankfull" beskriver.
    tankfull skrev 2015-04-14 08:23:47 följande:

...ibland kan jag knappt skriva för det hänger efter och jag får vänta på att kunna skriva varenda bokstav! Och så är det inte nån annanstans.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • happysunday

Jag använder Adblock. Orkar inte med reklamen på denna sidan (eller på andra sidor..)!
    Jag är vansinnigt trött på reklam över huvud taget. Har helt slutat titta på program på tv som har reklam. Det är slöseri med min tid och dödar helt mitt intresse för produkten.

• Woofs

Ibland hamnar jag här på Familjeliv när jag googlar saker. Då alltid i forumet. Jag fick en chock när jag såg den nya siten. Så mycket reklam har jag inte sett någonannanstans. Du kan ju glömma att surfa denna site nu på allt annat än ett riktigt fett bredband.

Adblock kände inte heller igen all reklam vilket var trist. Men lite högerklickande på väl valda annonser och vips så ser ju sidan rätt användbar ut.

Jag gissar att Adblock kommer bli bättre på att få bort skiten från siten men tills dess:

1: Stäng av flash, det har du ingen nytta av här ändå. Det enda den levererar är reklam.

2: Har du det inte så installera adblock, ABP eller liknande. Du kan behöva trimma den en aning då den inte kände igen all reklam. Men stänger du av flash så borde du vara home free.

EnjoY!

Svar på tråden Är det onödigt mycket reklam här?