• kristall

tips på molusker,försvinner inte.

Hej
    Tar tacksamt emot tips på hur ni fått bort moluskerna på era barn,vad man bör undvika,salvor mm.... tips tack.
    Mitt barn har haft det nu i ett år & vi har en salva som heter Locoid Lipid 0,1 %,
    De säger att det är ett virus & att det tar olika tid innan det försvinner,men det ger sig ju inte...

• Svar på tråden tips på molusker,försvinner inte.
  • saua83

Tar tyvärr lång tid att försvinna.

Båda mina barn har /har haft det. På första barnet tog det två år innan de försvann, barn nr 2 fick dem när han var 6 månader och har molluskerna fortfarande kvar och nu är han 21 månader.. Bara att vänta ut!

• Birgitta02

Min dotter, som då var runt 4-5) skickades till hudkliniken där man på kirurgisk väg tog bort dom. Inga ärr alls. De var ganska många på insidan av låren. Hon fick heller aldrig tillbaka dom.

• SIN74

Om du googlar på ta bort mollusker då får du flera tips. Torka ut dem med alsolsprit, aloe vera...... det fanns många olika sätt.
    Var försiktig med dem - det blir lätt ärr och det gör ont!!

Hoppas att det löser sig. Här var det skitjobbigt!!

• CissiJissi

Mina togs bort alla på en gång hos hudlökaren och kom då inte tillbaka mer :)

• isolande

Min stora hade dem i två år. Lillen har haft dem i ett år nu men de börjar försvinna. Han skrapar bort dem själv Kräks

• Aquavit

Vi fick ett tips från kompisar som funkat hos dem, att dutta på Tee Trea oil med en tops på dem efter att ha tvättat dem med alsolsprit. Vi testade, men det verkade som de blev mer aggressiva och började sprida sig istället.
    Då hittade jag ett annat tips, Aloe Vera gel. Det funkade kanon för oss. Det tar ändå lite tid, men de började direkt minska och förhållandevis snabbt, kanske två månader var alla borta.
    Så testa och se vad som funkar för er.

• Anonym (2barnsmor)

Sonens försvann av sig själv när han var 2 år. Vi var noga med att han bytte tröja varje dag samt att handuken som kommit i kontakt med molluskerna byttes efter användning. Han hade sina på bröstet.

• Annica71

Finns inget medel för att få bort molusker. Det är som du skriver ett Virus.

Vår dotter fick på armbågen, hade dom i 1,5 år och tyvärr blev de inflammerade så det slutade med operation för att få bort dom.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • kristall
    Annica71 skrev 2015-04-17 13:31:17 följande:

Finns inget medel för att få bort molusker. Det är som du skriver ett Virus.

Vår dotter fick på armbågen, hade dom i 1,5 år och tyvärr blev de inflammerade så det slutade med operation för att få bort dom.

Hur går en sådan operation till,fryser dom bort dom då ? är barnet nersövt ? Min flicka har hela insidan på låren,delar av benen.... inget på överkroppen alls. Vissa blir regält inflamerade. :(
  • Annica71

De sövde vår dotter och skar/skrapade bort moluskerna och rensade rent liksom, det var mycket var osv.  Har hört att man kan frysa bort dom också men de gjordes inte på vår dotter.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
Svar på tråden tips på molusker,försvinner inte.