• jezzyca95

Utomkvedshavandeskap?

Jag är enligt mensen i v 6 (5+1). La mig och vilade en stund och nu känner jag mensverk som strålar ner i vänstra benet, rejäl värk långt ner i ryggen. Min bm sa att mensverk som strålar ner i benen kan vara tecken på utomkvedshavandeskap. Sitter i kö till 1177. Ska be dem koppla mig till akutgyn. Tror ni det kan vara det? :/ HOPPAS INTE!! Om det inte är det, kan man se hjärtat slå redan nu? Kan de fastställa exakt hur långt gången jag är?

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap?
  • Jag är bara jag

Det är nog för tidigt att se hjärtat,men storleken ser man om det sitter där det ska. Och det måste inte alls vara ett x! {#emotions_dlg.flower}  

• GlitterLina
    jezzyca95 skrev 2015-04-15 15:38:44 följande:

Jag är enligt mensen i v 6 (5+1). La mig och vilade en stund och nu känner jag mensverk som strålar ner i vänstra benet, rejäl värk långt ner i ryggen. Min bm sa att mensverk som strålar ner i benen kan vara tecken på utomkvedshavandeskap. Sitter i kö till 1177. Ska be dem koppla mig till akutgyn. Tror ni det kan vara det? :/ HOPPAS INTE!! Om det inte är det, kan man se hjärtat slå redan nu? Kan de fastställa exakt hur långt gången jag är?

Om det e ett sådant så måste du kolla dig snabbt. Oavsett om det e nåt sådant eller inte så kan man ändå inte se något via telefonen ! Så är du osäker då ok in till gynakuten me en gång!

Lycka till från en som precis blivit av me högra äggledare pga utomkvedshavandeskap.,
  • Dr to be

Det kan vara för tidigt att se något i överhuvudtaget på ultraljud i v.5+1.

Alltså om graviditeten sitter i livmodern eller fel.

Jag har haft ett utomkvedeshavandeskap, det syntes inte var det satt förrän runt v.9+... Blev av med ena äggledarna efter urakut operation.

Har du vattentunna blödningar och ont på ena sidan av magen? Detta är typiskt för utomkvedeshavandeskap.

Lycka till!

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap?