• Leonis

Diabetes eller annan sjukdom?

Vår dotter på 15månader är under utredning för magbesvär, men börjar undrar om det är diabetes som spökar.

Hon har följande symtom:

-Dricker minst 3l per dag

-Kissar massor, speciellt på natten

-Ont i magen

-Lös i magen

-Vikten står stilla

-Kräks av vanlig välling, men mjöljfri går bra.

-Utslag till och från i ansiktet

Hon har gått sen 9månaders ålder, så vikten bör inte stå stilla. Testat mjölkfri diet, laktosfri men inget hjälper. Hon vaknar ofta på natten och är ledsen och har ont, dricka brukar vara det enda som tröstar.

Besvären blir bara värre och värre...

Tacksam för alla tips, så man kan be läkaren kolla upp det. Vill bara att hon ska må bra!

• Svar på tråden Diabetes eller annan sjukdom?
  • Anonym (J)

Ökad törst, ökad urinmängd och viktnedgång är ganska typiska tecken på diabetes typ1, men behöver ju inte vara det. Dessutom är det ju väldigt enkelt att kolla med ett blodprov, har inte läkaren redan gjort det?

• Anonym (Fel)

Blir tokig på all okunskap om diabetes typ 1. Självklart kan en 15 månaders få typ 1. Ett spädbarn kan få typ 1, en nyfödd kan ha typ 1. Helt livsfarligt att ge fel information. Vid minsta misstanke om diabetes typ 1 ska man uppsöka sjukhus. 

• Jag är bara jag
    Anonym (Fel) skrev 2015-04-19 19:54:26 följande:
    Blir tokig på all okunskap om diabetes typ 1. Självklart kan en 15 månaders få typ 1. Ett spädbarn kan få typ 1, en nyfödd kan ha typ 1. Helt livsfarligt att ge fel information. Vid minsta misstanke om diabetes typ 1 ska man uppsöka sjukhus. 
    Men ursäkta att man förmedlar det som står på vårdsidor då!! Tammefan man får ALLTID påhopp här så fort man försöker ge råd!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan du jävlar i mig inte ens gå med på att det är EXTREMT ovanligt?! Bebisar går inte runt och får diabetes på löpande band! Så pass vet jag som haft en pojkvän som har det.

HATAR folk som MÅSTE hoppa på en bara för att man vill hjälpa Ska sluta,världen är FULL av satans idioter och jag SPYR på er alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ts Din bebis har diabetes-kommer säker dö också,det har ovanstående bestämt.
Svar på tråden Diabetes eller annan sjukdom?