• gsiljenstrom

Min kollega kör som en j*vla dåre med mig som passagerare - vad ska jag göra?

precis som rubriken. Jag har sagt ifrån och hänvisat till att jag haft en allvarlig trafikolycka för några år sedan, brutit nacken och sedan dess har mycket respekt för trafik. Han har svarat med att häckla mig inför kolleger och att varje tur vi kör ihop (vi kör mycket i jobbet, i hans bil. Jag har ingen bil just nu men körkort) så drar han på uttahelvette bara för att "visa mig" att han minsann inte tänker chilla ner.

Idag 240 km/h, då typ fick jag väl nog.

Karln är alltså 50+. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min kollega kör som en j*vla dåre med mig som passagerare - vad ska jag göra?
  • AnnaZL

Vägra åka med kollegan. Finns det något annat sätt att lösa transporterna?

• AnnaZL
    Lena skrev 2015-04-16 06:36:20 följande:

Tipsa polisen så han blir av med körkorten?

Bra ide!
  • gsiljenstrom

Hej alla och tack för input. Jag har sovit illa, tänkt på detta hela natten. Tills slut får man ju gå till chefen över och förklara varför man fått nog, och chefen över har ju hört häcklingen och ingen kommer ifrågasätta det om jag nämner 240.

Jag hade hoppats på att kunna säga några magiska ord till kollegan för att sätta punkt och hursomhelst borde jag säga nånting innan jag går ut och köper bil för frågan kommer ju komma varför och det är (föreställerjag mig kanske) i hans intresse att skärpa sig då inte en själ kommer klandra mig. Jag har ju redan talat med honom så ändra sig kommer han nog ej, men vad bör jag säga? Och så är jag ju bemanningsanställd så har 0 trygghet, men alltså... inte värt det...

• gsiljenstrom

Hej alla och tack för input. Jag har sovit illa, tänkt på detta hela natten. Tills slut får man ju gå till chefen över och förklara varför man fått nog, och chefen över har ju hört häcklingen och ingen kommer ifrågasätta det om jag nämner 240.

Jag hade hoppats på att kunna säga några magiska ord till kollegan för att sätta punkt och hursomhelst borde jag säga nånting innan jag går ut och köper bil för frågan kommer ju komma varför och det är (föreställerjag mig kanske) i hans intresse att skärpa sig då inte en själ kommer klandra mig. Jag har ju redan talat med honom så ändra sig kommer han nog ej, men vad bör jag säga? Och så är jag ju bemanningsanställd så har noll trygghet, men alltså... inte värt det...

• Paulina P P
    gsiljenstrom skrev 2015-04-16 00:44:37 följande:

precis som rubriken. Jag har sagt ifrån och hänvisat till att jag haft en allvarlig trafikolycka för några år sedan, brutit nacken och sedan dess har mycket respekt för trafik. Han har svarat med att häckla mig inför kolleger och att varje tur vi kör ihop (vi kör mycket i jobbet, i hans bil. Jag har ingen bil just nu men körkort) så drar han på uttahelvette bara för att "visa mig" att han minsann inte tänker chilla ner.

Idag 240 km/h, då typ fick jag väl nog.

Karln är alltså 50+. Vad ska jag göra?

Been there. Vi åkte till olika mässor tillsammans ett gäng. Första året åkte jag med bilgalningen. Hög hastighet, farliga omkörningar OCH han skrev sms samtidigt som han körde! Året efter vägrade jag åka i samma bil. Som tur var är vi så många att två bilar behövs.
  • Frontline

Antingen skaffar du egen bil eller annars så säger du att du vill köra för du hade ju körkort...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Min kollega kör som en j*vla dåre med mig som passagerare - vad ska jag göra?