• Läserlitesvararlite

Upplever du att det ofta är en tråkig ton i trådarna?

Som rubriken lyder; upplever du att det är tråkig ton i trådarna på familjeliv?

Mitt svar: ja. Jag upplever att det ofta är en spydig ton i trådarna och att det är små fula nyp i kommentarerna. Ibland är tonen uppenbart tråkig och spydig i onödan och ibland försöker användare linda in sina spydigheter och sina översittarattityder.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Upplever du att det ofta är en tråkig ton i trådarna?
  • Sensitiveguy

Alldeles för ofta, dessvärre.

• Donizetti

Ja. Det är som om en del bara sitter och inväntar tillfälle att angripa, hur oskyldiga kommentarer någon än skriver. Datorskärmar verkar vara en sköld många gömmer sig bakom som utlöser nån inneboende Mr Hyde inom dem. Se bara på programmet Trolljägarna när de blir konfronterade irl. Då är de inte så kaxiga längre.

• Forumvärd

Om ni stöter på otrevlig inlägg så anmäl det så moderatorerna kan granska det
    Ha det gott
    Charlotte

• Ben66

Att anmäla är en lösning, men vad hjälper det när någon/några bara byter sitt anonyma namn / nicname och fortsätter skriva?

• Tihi

Det jag finner otroligt underhållande men samtidigt oerhört tragiskt är att det alltid är TS fel oavsett vad frågan gäller och vad TS har gjort eller inte gjort och blivit utsatt för. Snacka om att skapa dåliga stämning när alla som svarar alltid är ute efter att korsfästa TS.

• fluu

Beror på vilka slags trådar. I trådar som rör upp känslor - ja(men ofta är det naturligt). Annars upplever jag det inte som att det är så mycket tjafs faktiskt, fl har oförtjänt dåligt rykte på så sätt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Utflykt i verkligheten

Fruktansvärt tråkig ton är det många gånger. Ofta OT också där ett par stycken grälar om ett sidospår av ämnet.

Rena hetsjakten på alla ts också. Spelar ingen roll om man frågar efter ett kakrecept eller om maken har slagit en sönder och samman - allt är ts fel som är en idiot...

• Utflykt i verkligheten

Upplever också allt för ofta att många inte läser ordentligt eller bara hälften för att sedan halshugga någon utifrån den information, som sedan inte alls stämmer med det som står skrivet. Eller varför inte alltid utgå från det absolut värsta innan man har all information...

• Forumvärd
    Ben66 skrev 2015-04-17 15:48:17 följande:
    Att anmäla är en lösning, men vad hjälper det när någon/några bara byter sitt anonyma namn / nicname och fortsätter skriva?
    Anmäl igen!
    Så fort ni upptäcker att någon beter sig illa på något sätt så anmäl så kikar moderatorerna på det och spärrar av konton allteftersom

Ha det gott
    Charlotte

Svar på tråden Upplever du att det ofta är en tråkig ton i trådarna?