P3 Rasism att inte vilja dejta ALLA
Idag fick jag reda på via nyheterna i P3 att jag är rasist. De hade ett inslag om bögnormen och bögforum. Nu är inte jag bög men samma lika gäller ju.
Många bögar skriver vist på sina profiler att de inte vill dejta/ligga med asiater eller mörka män då de inte tänder på detta och det räknas som rasistiskt.
De interjuvade en mörk man som sa att han ofta stöter på denna sortens rasism innom HBTQ världen där han raggar på killar och de säger att de "tyvärr inte tänder på mörka" och att detta är rasistiskt innom HBTQ världen.
Betyder isfall inte det att ALLA bögar är rasister och könsdiskriminerar då de inte tänder på kvinnor? Polaren som är bög tänder inte på tex håriga män (vilket oftare män från mellanöstern är) betyder det också att han är rasist då? Och de som säger de tänder på svarta män, är det rasism då de exkluderar vita?
Jag tänder inte alls på samma sätt på mörka tjejer som på europeiska, jag tänder absolut inte på tjocka/feta tjejer och jag tänder inte på ovårdade tjejer och jag tänder verkligen itne på män. Så uppenbarligen är jag rasist och diskiminerar kvinnor och män för att jag inte tänder och vill dejta/ligga med alla.
Hur långt skall de dra det här med att vara rasist. Jag är en vit nordisk man räcker det för att jag skall anses vara rasist idag? Tycker du att du skall anses som rasist bara för att du inte vill dejta eller ligga med alla sorters människor?