• Bea79

Olyckan på intersport, ett ögonblicksverk

Känner att jag vill varna ALLA föräldrar som låter barnen springa runt i affärer, nu är ju mina pojkar 9 och 10 år och jag trodde inte i min vildaste fantasi att jag behövde hålla hököga på dom i affärer vad kan hända liksom, och då har vi till och med gått in i porslinsaffärer.

Vi var på Intersport för att köpa skor ett snabbt besök som inte skulle dröja länge alls trodde vi. En bit bort från skohyllorna stod två löpband och den ena var påslagen  med säkerhetsnyckel i.
    Pojkarna hoppade på och tyckte säkert det var roligt tills brorsan ramlade och tröjärmen trasslade in i maskinen, storebror tryckte rådigt på nödstopp och en av intersportkillarna hjälpte lillebror, allt detta hände på ca 7-8 min max jag var i min egen värld och letade skor bland skohyllorna och pappan var med också.

JAG/ VI HADE INGEN KOLL

Handen klarade sig utan frakturer men han kommer så småningom att behöva en hudtransplantation.  Detta hände på långfredagen, antibiotika och omläggningar varannan dag.-

Vill verkligen varna för rullband, rulltrappor mm så att inget annat barn görs sig lika illa. Är beredd på påhopp.

• Svar på tråden Olyckan på intersport, ett ögonblicksverk
  • Anonym (fy fan)

Jag verkligen hatar föräldrar som bara släpper sina avkommor fritt i affärer. Det är inga jävla lekplatser och vi andra betalande kunder vill inte behöva väja för ungar som springer fritt hur som helst. Kan ni inte uppfostra ha koll på era glin så skaffa inga!! Fattar inte hur man kan tycka det är ok att göra så. Antar att om nu ungen hade tagit sönder löpbandet istället för att skada sig så hade det hetat barn är barn eller??! Säger inte att det var rätt åt honom tycker verkligen att det var jättesynd att han skadade sig stackars pojk

• Frontline
    Anonym (fy fan) skrev 2015-04-17 13:20:45 följande:
    Jag verkligen hatar föräldrar som bara släpper sina avkommor fritt i affärer. Det är inga jävla lekplatser och vi andra betalande kunder vill inte behöva väja för ungar som springer fritt hur som helst. Kan ni inte uppfostra ha koll på era glin så skaffa inga!! Fattar inte hur man kan tycka det är ok att göra så. Antar att om nu ungen hade tagit sönder löpbandet istället för att skada sig så hade det hetat barn är barn eller??! Säger inte att det var rätt åt honom tycker verkligen att det var jättesynd att han skadade sig stackars pojk
    Kan bara instämma, visst ett barn kan smita iväg fort men man får hålla koll på dom.
    Nu var det ju dessutom båda föräldrarna med och ingen av dom har koll..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (varning)

Min brors barn dog pga en olycka i vatten så jag vill varna alla med barn för vatten.

Läste härromdagen om ett barn som dog i en bilolycka, vill därför varna alla med barn att ha med dem i bilar.

Förstår inte vart du vill komma med tråden? Att barn kan skada sig om man inte har uppsyn på dem när de springer runt?? De kan ju lika gärna stå på en sten som är hal och ramla ner och bryta en arm, känns som en väldigt lång lista om alla som har barn som skadat sig skall varna om sakerna de gjort 

• Flickan och kråkan
    Anonym (fy fan) skrev 2015-04-17 13:20:45 följande:

Fast nu var det väl inte så att det sprang runt som galningar och skrek. De kan lika väl lugnt och sansat gått och tittat på träningsredskapen i gången bredvid och blivit intresserade av att testa löpbandet. Det brukar man ju faktiskt dessutom få.

Mina barn är yngre. Min äldsta och hans klasskamrater förväntas åka skolbuss. Det finns mycket som skulle kunna hända.....

Med tanke på hur det brukar låta här på FL, och du hade säkert stått i frontledet, så hade det hetat att de föräldrar som kört sina barn istället söndercurlat sina barn.

Finns möjligheten att du skulle kunna skada dig genom att fastna i en rulltrappa eller på ett löpband? Eller står du helt enkelt över sådant ?
  • viseversa

Men jösses vad elaka och otrevliga ni är. Fan inte konstigt att man inte tittar hela tiden på sitt STORA barn. Hade förstått om ts barn var 2 och 3 år och ts och hennes man inte hade koll men nej man går inte som en svans efter sina 9-10 åringar.

• nozpa

Tänker inte kasta skit på dig ts. Dina barn är ändå hyffsat stora. Så pass att dom förmodligen kan gå/cykla till skola affär själva i princip. Att detta hände var en ren olycka.
    Hoppas att han mår okej trots allt och att brorsan inte upplevde det för hemskt heller.

Svar på tråden Olyckan på intersport, ett ögonblicksverk