Olyckan på intersport, ett ögonblicksverk
Känner att jag vill varna ALLA föräldrar som låter barnen springa runt i affärer, nu är ju mina pojkar 9 och 10 år och jag trodde inte i min vildaste fantasi att jag behövde hålla hököga på dom i affärer vad kan hända liksom, och då har vi till och med gått in i porslinsaffärer.
Vi var på Intersport för att köpa skor ett snabbt besök som inte skulle dröja länge alls trodde vi. En bit bort från skohyllorna stod två löpband och den ena var påslagen med säkerhetsnyckel i.
Pojkarna hoppade på och tyckte säkert det var roligt tills brorsan ramlade och tröjärmen trasslade in i maskinen, storebror tryckte rådigt på nödstopp och en av intersportkillarna hjälpte lillebror, allt detta hände på ca 7-8 min max jag var i min egen värld och letade skor bland skohyllorna och pappan var med också.
JAG/ VI HADE INGEN KOLL
Handen klarade sig utan frakturer men han kommer så småningom att behöva en hudtransplantation. Detta hände på långfredagen, antibiotika och omläggningar varannan dag.-
Vill verkligen varna för rullband, rulltrappor mm så att inget annat barn görs sig lika illa. Är beredd på påhopp.