• Sorkan

September15-tråd för oss som inte hittat någon än

Jag väntar (äntligen) barn i september. Har vetat om graviditeten länge och tjyvläst alla septembertrådar som finns, men inte skrivit själv. Nu har det gått så lång tid att det känns svårt att komma in och bonda som "en i gänget" bland de som redan följts åt i några månader.

Finns det någon mer än jag som inte hör till nånstans än? Vill så gärna göra sällskap med fler som också ska få tillökning i september!

Jag är 38 år och inte förstagångsmamma, men alla respektfulla och vänliga personer är välkomna.

Hoppas ni vill hänga här med mig!

• Svar på tråden September15-tråd för oss som inte hittat någon än
  • Mammamelle82
    Kicki1983 skrev 2015-10-06 08:39:45 följande:
    Hej alla och grattis Mammamella till eran söta gosse :) Vilka fina bilder ni har lagt hit på eran söta bäbisar <3 Våran lilla gosse kom till världen 21/9 kl:08.43 med sina 3980g och 50cm och massa hår :D <3 Allt gick snabbt och bra men HUH vad det gjorde ont den här gången. Fick spinal först när jag var öppen 9cm så när det börja verka så var det bara att krysta.. 2 krystningar så var han ute :) Amningen har kommit igår ordentligt nu dom senaste dagarna..han tjorva en del med att ta grepp. Han blev jätte arg när han "inte" fick tag i bröstet. Tröck huvudet bakåt och "skaka" på huvudet. Men nu äntligen funkar det som det ska :) Igår var vi och tog baby bilder hos en fotograf.. Han fick massa bra bilder, både när han sov och var vaken :)) Nu väntar jag att han ska maila mig länken så att vi kan börja beställa :D Jag ska oxå försöka sätta några bilder på våran lilla Wilton. Blev varken Eddie eller Alec för när han föddes så sa jag till Jocke att han ser ut som Wilton :D Andra namn blir Alex för gubben hade velat ha de egentligen så det fick bli som andra namn ;P Nu börjar Wilton vara hungrig så hinner inte skriva mer men hoppas ni alla mår bra och att allt flyter bra med era fina barn :)) Kram
    stort grattis till fina lille Wilton=) vad kul med bilder från fotografen=))
    här funkar amningen sådär, lillkillen blir ej riktigt nöjd så han får även tillägg nu under dagarna och jotack en mycket mer nöjd kille=) var till bvc igår och han är nästan uppe i sin födelsevikt nu igen=)

jag tyckte åxå det gjorde ondare denna gång men det kan ju även bero på att han låg snett med huvve, det tog ca 2 veckor innan jag kunde gå normalt igen hahah=)

ha en fin fin solig höstdag=) här lyser solen iallafall och jag å lilleman och de små ( 4åringen och 5åringen) ska försöka bege oss ut på en promenad=)

kram

• Mammamelle82
    Agohiw skrev 2015-10-02 12:17:39 följande:
    GRATTIS till er som fått era små knådar :) 

Så härligt att se.

Här flyter livet på och vi försöker hitta en rutin i vardagen. Problemet min lilla loppa har är att hon inte vill sova själv, varken i babynest/vagn eller spjälsäng. På mig funkar det jättebra, så om jag vill få några timmars sammanhängande sömn på natten är det min enda möjlighet. Det ger väl sig med tiden.:) Amningen funkar jättebra och hon väger nu stadiga 4480 g (vägde ju 3345 när hon föddes för 5 veckor sedan)

Härliga höstdagar har vi här nere i skåne också, så det blir många promenader i vagnen. 
    Häromdagen var det bara 2 grader ute och jag insåg att jag borde skaffa en åkpåse omgående, köpte en Reima, och måste säga att den var helt suverän!!! Rekommenderas varmt!

Hur har ni andra det?

Höstkramar från oss
    Hej=) men så bra hon gått upp=) min lillkille är snart uppe i födelsevikt=)
    ja här är åxå en liten kille som helst vill vara nära=) brukar ta upp honom bredvid mig i sängen under tidiga morgontimmarna för att få sova längre än till kl 4-5=)

vi mår bara bra här, amningen räcker inte till så han får tillägg under dagtid nu å man märkte genast på honom att han är mycket nöjdare nu=)

här skiner solen så vi ska försöka ta oss ut på en promenad snart tänkte jag=)

kram
  • Mammamelle82
    Kicki1983 skrev 2015-10-06 10:33:03 följande:
    Wilton Alex <3
    åhhhh han r ju underbar=) hihi lika mycket hår som min ser jag=))<3
  • Kicki1983

Tack Mammamille :)

Vad bra att han blev nöjd kille efter tillägg :) Gick han mycket ner? Vi var oxå till bvc igår så Wilton hade passerat födelsevikten och vet inte om dom har mätt han fel på bb men enligt mätningen igår så har har vuxit på längden 4 cm på 2 veckor. Kan dom verkligen väga så mycket på så kort tid? :D

Aj, kan tänka mig att det har gjort ont :/ Du sprack inget iaf?

Tack detsamma! Här har vi oxå sol o +7 grader :) Jag tänkte ta promenad med lillkillen sen när gubben kommer hem för Noah orka inte cykla så långt :)

Kram

Mammamelle82 skrev 2015-10-06 10:36:50 följande:

stort grattis till fina lille Wilton=) vad kul med bilder från fotografen=))

här funkar amningen sådär, lillkillen blir ej riktigt nöjd så han får även tillägg nu under dagarna och jotack en mycket mer nöjd kille=) var till bvc igår och han är nästan uppe i sin födelsevikt nu igen=)

jag tyckte åxå det gjorde ondare denna gång men det kan ju även bero på att han låg snett med huvve, det tog ca 2 veckor innan jag kunde gå normalt igen hahah=)

ha en fin fin solig höstdag=) här lyser solen iallafall och jag å lilleman och de små ( 4åringen och 5åringen) ska försöka bege oss ut på en promenad=)

kram

• Kicki1983

Vilka underbara bilder :D Ser verkligen ut som syskonkärlek <3 :)

Mammamelle82 skrev 2015-10-06 10:50:16 följande:

var bara tvungen att dela med mig av lite syskonkärlek<3

• Mammamelle82
    Kicki1983 skrev 2015-10-06 11:54:37 följande:

Vilka underbara bilder :D Ser verkligen ut som syskonkärlek <3 :)

Tusen tack fina du:) åhh vilka härliga bilder!:) kul att du delar med dig:) å ja verkligen en riktig kalufs,de blir å se så stora ut på en gång när de har så mycket hår :)

Ja storasyster är lite för på ibland bara

Nej,jag sprack ingenting som tur var,bara med äldsta som jag fick sy tre små stygn men det är ju snart 10 år sen nu så jag är glad att de 3 senaste förlossningar har gått så bra som de gjort; -) Men med de andra har man kunnat rört sig normalt på en gång så denna gången trodde man ju att det skulle gå lika bra men icke hahaha

Jodå nog kan de växa så snabbt emellanåt,minns att mina andra gjort det åxå:)

Min bvc tycker dock inte att det är nödvändigt å ta längden ännu,hon menar att de fortfarande är så krokiga i kroppen så det blir inte å stämma?:/

Han gick ner runt 300g bara så inte så farligt tycker jag

Hur gammal var storebror nu igen?:)

Vi gick inte så jättelångt,barnen fick styra hur långt det orkade
  • Kicki1983

Hejsan :)

Såg precis att jag skrev väga istället för växa så snabbt ko kort tid :D Hon sa här oxå på bvc att det är svårt att ta exakt längd eftersom dom är så krokiga men hon tog längden ändå :))

Tack, blev verkligen bra bilder på lillgossen :) <3

Här kan storebröderna oxå vara lite för på men tur iaf att dom är snälla med lillebror. Säger många ggr att dom älskar han o vill pussa/"klappa" på huvudet, ha i famnen osv... blir bara lite för nycket pussar ibland från Noah (som är mellan barnet) när Wilton försöker sova eller äta :P

Brorsorna är 5år (6 i februari) och 9år (10 på nyårsafton) :)

Ja, det är tur när man inte spricker. Jag har inte heller spruckit med nån utav barnen :)

Hujja vilken amningshjärna jag har.. Får hela tiden läsa om för jag kommer inte ens ihåg vad jag skrev nyss, haha! Tar extra länge o skriva och kan som inte tänka klart så du får ursäkta mig om jag skriver otydligt eller konstigt ibland :D

Hoppas allt är bra med er! Ha de gött :) Kram

Mammamelle82 skrev 2015-10-06 15:52:20 följande:

Tusen tack fina du:) åhh vilka härliga bilder!:) kul att du delar med dig:) å ja verkligen en riktig kalufs,de blir å se så stora ut på en gång när de har så mycket hår :)

Ja storasyster är lite för på ibland bara

Nej,jag sprack ingenting som tur var,bara med äldsta som jag fick sy tre små stygn men det är ju snart 10 år sen nu så jag är glad att de 3 senaste förlossningar har gått så bra som de gjort; -) Men med de andra har man kunnat rört sig normalt på en gång så denna gången trodde man ju att det skulle gå lika bra men icke hahaha

Jodå nog kan de växa så snabbt emellanåt,minns att mina andra gjort det åxå:)

Min bvc tycker dock inte att det är nödvändigt å ta längden ännu,hon menar att de fortfarande är så krokiga i kroppen så det blir inte å stämma?:/

Han gick ner runt 300g bara så inte så farligt tycker jag

Hur gammal var storebror nu igen?:)

Vi gick inte så jättelångt,barnen fick styra hur långt det orkade

• Mammamelle82
    Kicki1983 skrev 2015-10-13 19:00:35 följande:

Hejsan :)

Såg precis att jag skrev väga istället för växa så snabbt ko kort tid :D Hon sa här oxå på bvc att det är svårt att ta exakt längd eftersom dom är så krokiga men hon tog längden ändå :))

Tack, blev verkligen bra bilder på lillgossen :) <3

Här kan storebröderna oxå vara lite för på men tur iaf att dom är snälla med lillebror. Säger många ggr att dom älskar han o vill pussa/"klappa" på huvudet, ha i famnen osv... blir bara lite för nycket pussar ibland från Noah (som är mellan barnet) när Wilton försöker sova eller äta :P

Brorsorna är 5år (6 i februari) och 9år (10 på nyårsafton) :)

Ja, det är tur när man inte spricker. Jag har inte heller spruckit med nån utav barnen :)

Hujja vilken amningshjärna jag har.. Får hela tiden läsa om för jag kommer inte ens ihåg vad jag skrev nyss, haha! Tar extra länge o skriva och kan som inte tänka klart så du får ursäkta mig om jag skriver otydligt eller konstigt ibland :D

Hoppas allt är bra med er! Ha de gött :) Kram

Godmorgon:)

Haha det är lugnt,amningshjärna här med

Inatt har lillen knölat å knölat fast han har fått legat nära men men alla nätter kan väl inte vara bra

Men vad kul, mina större grabbar är lika gamla som dina:) äldsta blir 10 nu den 21okt och näst äldsta blir 6 den 21jan :)

Haha ja storasyster ska alltid vara på lillebror så fort han somnat haha:)

Hoppas du får en fin dag,lite kallt idag brrrr

Kramar
Svar på tråden September15-tråd för oss som inte hittat någon än