Ofrivillig pappa trots kondom
Hejsan.
Jag är en herre på 25år som precis fått reda på att min nya kärlek är gravid och att abort inte är ngt alternativ. Jag har precis flyttat tillbaka till min hemstad och vi träffades samtidigt(för två månader sedan). Vi har använt kondom från dag ett, så det kom från ingenstans.
Nu har jag ingen aning om hur jag ska hantera detta. Vi älskar varandra och allt har varit fantastiskt hitills. Vi har pratat om det hela i timmar varje dag, och hon tycker också att allt har gått för snabbt, men ser inte abort som ett alternativ. Jag förstår mycket väl att jag inte kan sätta mig in i kvinnans situation, men jag är heller absolut inte tillräckligt redo att försörja ett barn med allt vad det innebär. Inte heller hon. Jag har inte ens ett jobbar jag trivs med efter att precis ha flyttat.
Vill ha barn, och hon skulle bli en fantastisk mamma, men ångest och chock tar bort den där glädjen jag vill känna eftersom jag inte fick vara med och bestämma i det viktigaste beslutet man kan ta i livet.
Hur gick ni andra med liknande erfarenheter vidare? Hittade ni glädjen? Är ni fortfarande tillsammans?
// Mac