Varför har folk blivit så krävande, ska ha allt gratis och ser bara sina rättigheter?
Det känns som att folk har blivit så oerhört krävande de senaste åren. Bara rättigheter och inga skyldigheter och väldigt märkliga krav.
Jag är med i flera lokala köp- och säljgrupper på FB och det är väldigt märkliga händelser där.
Jag lägger ut saker till försäljning då och då, jättebilliga grejor har det varit ett antal gånger, sånt som man inte vet vad man ska göra med typ men säljer för att slippa slänga. Säljer för kanske 50 kr st. Folk hör av sig och vill köpa och frågar om JAG kan köra hem till dem med sakerna. Varför skulle jag vilja göra det liksom, för en grej jag knappt får några pengar för? Vore ju stor skillnad om jag säljer en svårsåld grej för 4000 kr
Eller folk efterlyser grejor typ gratis. Såg nyligen en som efterlyste en damcykel, hel och gratis skulle den vara. Och andra efterlysningar handlar ofta om att allt ska vara superbilligt. Man vill ha bra grejor men inte betala något för dem.
Och många har totalt orimliga uppfattningar om vad de kan få betalt för vad de säljer. Typ ett gammalt modem la någon ut för typ 700 kr eller konstiga grejor med enbart affektionsvärde säljs för hundratals kronor.
Samma sak med krav på myndigheter och företag, kunden har alltid rätt drivs in absurdum, kläder reklameras hur gamla de än är, folk köper om köpta varor under reaperioden för att få allt så billigt som möjligt, man ska pruta, reklamera, klaga osv för allt. Och gud nåde den myndighet som inte handlagt ens ärende redan dagen innan man lämnar in ansökan...
Har inte sånt här blivit värre på senare år eller är det bara jag som märker det mer?