Hej,
Vet inte om ni är en barnfamilj men utgår ifrån det, och vad ni är intresserade av.
Men jag tycker att ni ska röra er ner mot Halland Skåne. Själv bor jag i Jönköping och jag tycker absolut att ni ska åka E4, komma norrifrån mellan Gränna och Jönköping, tror att denna sträckan har blivit utsedd till Sveriges vackraste körsträcka en gång i tiden.
Åkte denna sträckan igår och solen sken och det gnistrade från Vättern, tänkte hur vackert det egentligen är. Stanna till i Gränna och titta på polkagristillverkningen, ev ta färjan över till Visingsö. Gör ett stopp i Jönköping och besök A6, det största shoppingcentrat mellan Stockholm och Malmö om ni är intresserade av det. Kan inte rekommendera någon särskild camping i området, men stanna till här en heldag. Vätterstranden är fin i Jönköping, men vattnet brukar vara kallt.
Hjo är en liten vacker stad på andra sidan Vättern som är värt att stanna till vid, andra helgen i juli har de en jättestor hantverksmässa där också. Ser att fler rekommenderar Hjo.
Sedan vill jag slå ett slag för Tylösand/Halmstad. Där finns en kanon camping för familjer "First camping" tror jag den heter nu. Men boka plats redan nu, om ni tänker vara där i juli. Kanonbadstränder, men mycket folk.
Liseberg i Göteborg är faktiskt också värt ett besök på o ni har barn. Och Ullared om ni får plats med en massa prylar...
Skåne är vackert men jag kan inte peka på ngt speciellt ställe.